Leta i den här bloggen

torsdag 1 september 2011

Dag 13223 - Kungabesök = Pinocchio

Kom precis hem från träningen, (varning reklam följer: Sportlife). Har en irriterande huvudvärk som inte släppte trots mitt stenhårda bröstpass. Men humöret hänger med ändå idag, åt det positiva hållet också, fantastiskt! Fick köra omvägar för att hitta parkering då ett visst kungapar är på besök i Borås idag. Det visste jag visserligen men blev ändå lite smått chockad av folkmassan som omringade Pinocchio statyn. Har ju blivit Borås stolthet uppenbarligen. För varenda jävel skall ju se Pinocchio, ungefär lika självklart som att se sina vänners nyfödda bebis.
Sitter här på min svettiga röv och funderar men blir inte klokare för det. Har en orolig känsla i kroppen. Det är som om något är på väg att hända men jag vet inte vad. Är samtidigt på bra humör. Den krocken är suspekt och lite smått skrämmande. Blickar snabbt över vardagsrummet som är i full förvandling, eller på god väg. Nya köket kommer nästa vecka, hoppas bara att det kommer upp inom kort också. Tänkte försöka lura hit någon/några i helgen för att hjälpa till att måla taket :) Får se hur det går. Blir kanske lite roligare så. Hade även loppisplaner igår men som vanligt har jag en framförhållning som heter Allan. Kanske hade varit smart att planerat det lite mer. Får nog skjuta på det, det är jag bra på i alla fall. Knaprade i mig ett par Citadon för några minuter sedan mot värken i axlarna och hoppas att de drar med sig huvudvärken också. Får väl ta och äta något nu eller så lägger jag mig på spikmattan några minuter och äter sen. Just det! Min läkare skall ringa vid fem, inte glömma att svara... God eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar