Leta i den här bloggen

söndag 18 september 2011

Dag 13240 - Grisiga söndag

Sunday, Bloody Sunday! Hatar söndagar, idag är det grått, mycket grått. Mår som en gris sekunden innan kniven snittar strupen. Kan jag inte för en gångs skull se det fina jag har. Ångest dämpande medicinen Atatrax hjälper inte ett skit! Känner att jag vill skita i allt ibland, gömma mig i sofflandet några dagar hade varit skönt. Har ingen lust med särskilt mycket. Ställer till det och när jag för en gångs skull tar tag i något klantar jag till det, ältar och ältar gammalt groll. Det måste vila en förbannelse över mig, mitt hår växer säkert inåt också för korkad är ju bara förnamnet när det gäller mig. Man skulle varit en mjölkko, idissla i sin hage och bara njuta av livet. Vifta undan lite flugor med svansen och snegla på bönder som stressar. Över till verkligheten igen, fikade med mina föräldrar för en stund sedan det var gott. Bageribröd, det bästa som finns! Var sedan och tömde släpet på skräp med Pappa. Var skönt att få gjort det visserligen. Måste gaska upp mig nu, min familj kommer hem om en stund saknar barnen olidligt. Emil fyller ju som sagt sex år imorgon och han skall få en bra dag, han har haft pirr i magen hela veckan, kommer själv ihåg hur spänd man var i den åldern. Slut för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar