Leta i den här bloggen

tisdag 20 september 2011

Dag 13242 - ... tisdag och still going...

Stannade hemma även idag. Barnen fick vara hemma de också. Orkade helt enkelt inte gå upp, hade ingen lust och sovit uselt igen. Har kryp i benen på nätterna som gör det omöjligt att koppla. Från ryggslutet ut i högerben kryper det konstant kvälls och natt tid. Fruktansvärt obehagligt. Att sedan barnen kommer krypandes och lägger sig på tvären och sparkar och putter ut mig mot sängkanten gör ju inte mig glad direkt. Pappa har varit här ett par timmar, vi hackade hål i väggen, som givetvis bestod av tegelsten och murbruk. Förberedelser för att dra in nya elkablar till köket. Vill och känner mig tvungen att gå ner till gymmet idag och köra bröst och framsida axlar. Får se vad jag hinner med. Mår lite bättre idag. Men har då fan ingen lust att gå till BES. Vill helst vara för mig själv även om det inte gör mig jätteglad precis. Humor proppen har väl gått hos mig, skrattat och haft det alldeles för bra de senaste veckorna, så för att veta att grisar inte skall ha roligt så har väl motvikten till glädje infunnit sig nu. Ingen ide att vara för glad då blir jag bara mer nedstämd senare. Så är det ju, realist som man är. Tråkig, negativ och bara jävligt grå.
Emil sitter och spelar "Lego Star Wars" på PS3:an som han fick igår (alltså spelet inte konsollen). Helt okontaktbar, nu förstår jag varför han ville vara hemma idag. Fick trycka i honom mellanmålet för en stund sedan, en banan. Ninni sitter jämte och tjatar för tillfället, dessförinnan hjälpte hon mig med att städa byggdamm och jag hjälpte henne att bygga ett hus av pappskivor, ett litet fågelhus som hon konstruerat av rektangulära hårdpapp bitar. Blev ganska bra faktiskt.
Latten får jag väl försöka hälla i mig nu innan den blir allt för fisljummen. Skål och god tisdag önskar jag er som det förtjänar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar