Leta i den här bloggen

måndag 26 september 2011

Dag 13248 - Det är JAG som är normal...

Har varit en bra dag trots att det är måndag. Började sisådär, ville väl inte direkt stiga upp och än mindre bege mig till behandlingsenheten Solhem (BES). Men jag gjorde det och humöret förändrades till det positiva när jag upptäckte att de andra i gruppen var på hyfsat humör och inte mobbade mig :-). Hade en intressant föreläsning idag av en tidigare deltagare, han delade med sig av sin historia som gav mig både en och annan tanke. Hittar väldigt mycket likheter i min egen historia och mina egna problem samtidigt som jag är väldigt olik honomfrån grunden. Är stärkande när man ser andra resa sig så från botten och finna den kraften som han var fylld av. Han tipsade om en Facebook grupp som han startat, Sjätte oktober rörelsen ett slags forum där du kan dela tankar och finna stöd. Bra initiativ.
Som vanligt varje eftermiddag hade jag huvudvärk idag igen, men det stoppade mig inte för att köra ett grymt gympass. Bröst, framsida axlar och mage blev det idag. Gick riktigt bra, stark trots axelvärk och andra besvär. Blir på så mycket bättre humör när jag får kämpa fysiskt. Blir bastubad ikväll igen, otroligt skön avrundning på dagen och skönt för värkande leder och rygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar