Leta i den här bloggen

lördag 17 september 2011

Dag 13239 - Förvirrad i tomma intet

Jag mår skumt idag. Drack några glas vin igår och det minns kroppen idag, speciellt huvudet. Brist på vatten, sömn och mat gör det hela inte bättre. Samtidigt är jag orolig som tusan, glad och nedstämd på samma gång. Har väldigt svårt att fokusera på något, känns som denna lugna ensamma kväll kan bli en pina. Ensam skrev jag, fru och barn är ut flugna för övernattning i skogen, Annelund, hos Jennyhs gamla barndomskompis. Har sett fram emot denna ensamma filmkväll, men dessa stunder ägnar ofta min skalle till att grubbla allt för mycket också. Vilket är djävulusiskt jobbigt ibland eftersom det oftast inte leder någon vart. De' e' mycke' nu! som Peter Dalles karaktär i Lorry brukar säga... uttjatad kommentar då (cirka tjugo år sedan) men vad fan skulle jag annars skriva? BES snart slut, sedan vidare till Lotsen för att bli in slussad i någon aktivitet. Plus ledsamhet, ovisshet och osäkerhet som sitter starkt inbitet i min kropp sedan länge. Men en positiv sak är att ilskan som jag så länge plågats av har lugnat ner sig en smula, lite lättare att kontrollera den. Men förvirringen är total! Men strunt samma det är lördagseftermiddag och jag får göra det bästa av den. Fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar