Leta i den här bloggen

onsdag 21 september 2011

Dag 13243 - Skygglappar på, koncentration...




En rykande latte kanske ger mig lite ork idag, haft en kass förmiddag och natt också för den delen. Samma värk i ryggslutet ut i högerbenet och av det kryper det så jag blir tokig. Sover illa och det gör ju inte mig mer glad. Motvilligt gick jag till BES men det höll till klockan kvart i elva då jag avvek och gick hem, åt lite och somnade. Hämtat Emil nu precis och överväger att bli av med lite negativ aura på gymmet. Brukar kännas lite bättre efteråt. Badade bastu igår kväll, var riktigt skönt. Gjorde mig gott, testade SprayTan in a Can mellan två Seinfeld avsnitt. Kan ju inte säga att det var det lättaste jag gett mig in på, lite små fläckar på ställen jag inte önskar men hyffsat resultat i ansiktet. Ingen har sneglat med ansträngda ögonbryn som jag sett i alla fall. Känner att jag har träningsvärk efter gårdagens kanon pass. Bröst och framsida axlar samt sido magmusklerna. Har konstigt nog träningsvärk i ryggmusklerna med. Blir rygg samt baksida axlar idag. Hoppas det går lika bra som förra veckan. Är inne i en kreatin period nu och det i kombination med low carb diet fungerar utmärkt. För att bygga muskler måste man ju enligt många källor få i sig stora mängder kolhydrater vilket inte är sant. Har haft betydligt mycket mer kraft, ork och större muskeltillväxt nu när jag ätit minimalt. Har ätit lite kolhydrater konstant sedan i juni och mått bra, brukar dock ha en fuskdag i veckan, har blivit lördagen, då det är ok att få i sig en större mängd kolhydrater vilket i sin tur sätter fart på magen och chockar kroppen rejält. Har med detta sätt att äta fått bort lite fett även om det går långsamt och ökat i muskelmassa.
Ser att musklerna blivit mer synliga och det är ju bara positivt :-). Men det är oerhört viktigt att äta regelbundet och få i sig en stor mängd av både protein och fett. Fettet förbränner ju så där kan jag slaska på med grädde, majonäs, smör. Men ett tips är att variera såser, ät inte bearnaisesås varje dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar