Leta i den här bloggen

lördag 22 oktober 2011

Dag 13274 - Kannibaler firar också helg

Lyssnar på Filter, humöret är lågt denna dystra gråa lördag. Somnade innan tolv igår fredag! Det har inte hänt så långt jag kan minnas och vaknade inte förrän elva. Sov oroligt hela natten och vaknade i vredesutbrott några gånger under morgonen. Men ville inte stiga upp. Ingen ork till någonting. Huvudet värker som vanligt och jag vet inte hur jag skall vända på denna pannkaka. Det är mycket jag borde göra, borde lägga golv masonit, borde borde gå och träna, borde vara glad, borde vara en annan människa. Men det är svårt att kräla ur sitt eget skinn i verkligheten. I fantasin har jag gjort det många gånger, slitit mitt kött i stycken och sedan kalasat på hela måltiden till tända ljus och ett glas rött... Men det hade nog inte varit lika romantiskt i verkliga livet, mer smärta och slafs och sega bitar som behövt en rejäl dos rosmarin, salt och peppar för att inte bara smaka sur skosula. Nu är skivan färdigbränd. Ordnade med en Filter compilation till bilen, måste ha lite variation där. Ha en skön lördag ni som inte planerar förvandlas till kannibaler ;-) Humor förlänger livet och skapar fjäderlätta moln även i helvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar