Leta i den här bloggen

fredag 21 oktober 2011

Dag 13273 - One-Way-Ticket...

Solen skiner, isen på asfalten har smält men det är fortfarande kallt ute. Skön kyla, luften känns frisk. Hamrande hörs på avstånd. Drack precis en espresso, gott efter BES avslutningens smörgåstårta. Känns som kaffet behövs för att lugna kroppen efter frosseriet. Fuskdag är det alltså för mig idag när det gäller matintaget, jag styr inte kolhydratsmängden denna fredag. Känns bra. Huvudvärken har varit ganska ihärdig även denna vecka, fick tid till sjukgymnast nästa torsdag så jag får härda ut en vecka till. Hoppas på lindring då för detta gör mig sur, grinig och allmänt deppig. Åter till avslutningen, sista dagen är avklarad av denna tio veckor långa period av färdigheter för att överleva vardagens alla bekymmer i min värld (och många med mig). Hur mycket jag kommer praktisera vet jag inte än, brukar vara otroligt dålig på att ta till mig nya saker och sedan passa in dem i min egna värld. Skaffa nya erfarenheter och dra lärdom av det. USEL är ett annat ord som beskriver mig ganska väl. Vaknade på fel sida idag, kände mig misstänksam och humöret var lågt. Hade gärna snoozat vidare hela förmiddagen, eller snarare hela dagen. Men barnen var tvungna att komma iväg och jag till mitt. Blev en morgonpromenad då bilhelvetet är på lagning, det är ju visserligen något som är skönt att få avklarat. Kallt, isigt, mörkt. När jag väl var framme efter att lämnat av barnen och tog av mig plagg efter plagg upptäcker jag att t-shirten luktade surt, surt sa räven och satte sig i bastun... Jag känner att jag inte har något vettigt att tillföra någon idag, jag skriver och skriver för att jag känner ett tvång. Jag har tråkigt. Jag är rastlös. Jag vet inte vad jag skall göra med mig själv. Kanske gömma mig i soffan på spikmattan en stund. Somna in och drömma mig bort. Försvinna från allt det här. Visst solen skiner men vad gör det när det regnar nästa gång? Här skall jag använda mig av Mindfulness, men det är svårt när framtiden står framför mina fötter och hotar med släggan. Min kropp är ett fängelse fyllt med känslor som köpt envägs biljett med röd avgång. Ilskan är fångvaktaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar