Leta i den här bloggen

onsdag 5 oktober 2011

Dag 13257 - Hos barberaren...

Lite smått irriterad måste jag säga, humör svängningarna hägrar ännu. Försvann ner i källaren illa kvickt efter att jag kom hem från gympasset. Väntar på att bastun skall bli varm. Tar mig en bastu öl och filosoferar ett slag i värmen, det är tanken. Hoppas det får mig på bättre humör. Jag känner mig rastlös även om jag inte känner för att göra MASSOR av saker, men ändå. Har blivit samma gamla visa dag ut och dag in, tråkigt. Händer inte mycket tyvärr. Tappat lusten till det mesta förutom träningen som ger mig en kick i rätt riktning. Men gruppen känns inte så förbannat rolig att gå till. Bara slutspurten nu men skulle nästan kunna tänka mig hoppa av. Gillar förstås människorna där, vi är en ganska sammansvetsad grupp som har roligt tillsammans vilket förmodligen upplöses om ett par veckor. Kanske ses vi aldrig mer, så brukar det vara och så har det varit tidigare i livet efter avslut. Grupper, jobb, utbildningar. Alla vet ju hur man brukar säga när sista dagen är där, men alla vet nog innerst inne att det inte stämmer. Pissepaus! Tillbaks...
-Nästa man till rakning! ropar jag till mig själv. Barberar-Erik har rakapparaten i högsta hugg, surrandet närmar sig örat. Känner nackhåren resa sig. Lite rädd för att örsnibben skall få sig ett svidande jack. Kan ju inte alltid lita till sitt andra jag. Surret anstränger min högra öronsnäcka lite extra då jag kommer närmre. Höger axel värker då jag höjer armen ovan huvudet. 
-Satans axel, säger jag högt för mig själv. Som när en motorsåg sätter tänderna i stammen faller stråna som furor. Motorn får jobba, handtaget börjar bli varmt. Den förbannade sladden som jag måste ha i för att jag glömde ladda trimmen sedan sist gör mig irriterad. Det begränsar mitt spelrum, måste böja knäna och luta mig mot dörren för sladden inte räcker till. Det är precis att jag ser mig själv i spegelns högra kant, den vitputsade cementväggen speglar inte mitt yttre allt för bra.
-SATAN! Jävla leverfläck! Grisars skymning det där kunde gått illa, men det gjorde det inte. Irriterade huden lite grand bara. Resten får jag ta imorgon... ;-) to be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar