Leta i den här bloggen

fredag 27 februari 2009

Dag 12307 - Fredagen den 27:e - Huvudvärkens dag


Trots att jag somnade med huvudvärk, vakande med huvudvärk så känns den här dagen lovande. Ätit god frukost, lyssnat på radio och kört barnen till dagis. Känns skönt att jag klarat av att gå upp före åtta några dagar nu, kanske beror på att jag inte suttit uppe till fyra på natten. Somnade som sagt med huvudvärk till ett avsnitt av "Grotesco" igår, fantastiskt rolig serie, vaknade och gjorde ett tappert försök att börja se ett avsnitt ur Stephen King baserade serien "Nightmare & Dreamscapes" lyckades se den första kvarten, verkade helt ok. William Hurt hade huvudrollen som iskall mördare med Michael Myers liknande mask, vet inte vad delen handlade om förövrigt hängde inte med i svängarna. Stängde av teven, borsta tänderna och somnade. Väckte Jennyh vid kvart i sex för att försäkra mig om att hon inte försovit sig. Somnade om efter att jag gett Emil och Jennifer välling. Farmor hjälpte till att klä barnen medans jag letade stressigt efter bilnycklarna. Halt som satan på vägarna idag men lyckades hålla mig ifrån kofångare och lyktstolpar. Jennyh skall till Heidi ikväll på lite vin och sedan skall de gå ut på krogen, X&Y, tydligen hårdrockskväll. Får se om jag får barnvakt imorgon så kanske jag går till Fredrik och träffar lite kompisar, kanske vore kul, får se hur mitt humör är imorgon. Annars blir det filmkväll för min del ikväll. Hoppas barnen somnar i tid bara. Skall ner till gymmet för sista passet denna vecka, andra benpasset och biceps blir det i så fall och lite mage. Hoppas att leveransen från gymgrossisten kommer idag, kolhydrater och protein lyser med sin frånvaro, inte bra. Sista klunken av det kalla kaffet rinner ner i min strupe, nu skall jag lägga mig i soffan och förhoppningsvis så försvinner huvudvärken och blir till historia. Satans huvudvärk, jag förbannar dig! Trevlig helg, blir nog något mer inlägg under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar