Leta i den här bloggen

måndag 16 februari 2009

Dag 12296 - Fildelningens dag

Måndag, trött, barnen på dagis, åt för lite frukost, hungrig, fildelnings rättegång mot "The Pirate Bay". Lyssnar på P3:s sex timmar långa sändning som följer utvecklingen. Spännande! Skall hinna ner till gymmet idag med hade jag tänkt innan frugan slutar jobbet och barnen skall hem från dagis. Tänkte köra ett lite längre pass idag och kompensera det missade passet i går. Orkade aldrig iväg, hade lite för mycket att göra hemma också, bland annat bråka med datorn. Ovanligt. Tänkte köra bröst, axlar framsida samt axlar baksida och magen. Blir säkert en och en halv timma. Har inte varit hos varken psykologen eller gruppterapin på ett tag och det blir inte förrän om några veckor heller. Både skönt att slippa, men saknar det och känner behov av det samtidigt. Gruppen har inte vart igång sedan innan jul, problemet är att det skall komma nya deltagare för att fylla gruppen, vi är alldeles för få för att terapin skall fungera. Den individuella har paus på grund av att min psykolog har semester. Mina psykiska hälsa har alltså semester, eller alltså behandlingen av den. Humöret svänger kraftigt, panikattacker kommer tätare och nedstämdheten så gott som dagligen. Vågar inte visa det utåt, orkar inte med alla kommentarer eller omgivningens förlorade tålamod på min bättring. Ilskan är väl den som är framträdande hos mig för tillfället och sedan en tid. Jobbigt, hatar den sidan. Glömskan gör sig också påmind dagligen, saker jag gör eller skall göra raderas plötsligt ur min att göra lista och får ibland jobbiga konsekvenser. Omvärlden accepterar inte att man glömmer, "Du måste göra något med ditt huvud!" är väl ett uttryck som jag minns från min gamla chef på städbolaget "Partena Clean" som det hette förr i tiden. Fascist metoder att skrämma bort glömskan fungerade inte den heller, har snarare blivit värre! Väntar på min psykologs utlåtande utifrån testerna som jag gjorde för några veckor sedan. Tydde ju på att mitt närminne inte hörde till de skarpaste. Kan delvis bero på blockering på grund av stress, hoppas det går att göra något åt. Vill ju inte bli senil innan trettio fem! Långtidssjukskriven sjuttiotalist, två barnsfar och senil! Ser ju ut som en löpsedel från någon stor veckotidning. Nej nu får jag ta något att äta och bege mig. Fortsatt trevlig sönd... eller måndag var det eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar