Leta i den här bloggen

tisdag 17 februari 2009

Dag 12297 - Mörk gryning... ljus afton

Dagen började med ett helvete! Bråk och elände, hat och skilsmässa låg nära till hands... igen! Jag la mig och sov i källaren för att slippa allt. Vaknade till brorsans rop. Det lugnade ner sig, men surheten låg på lur. Jennyh åkte iväg några timmar, skönt. Hade bestämt att jag skulle träna idag, blev vid sju på kvällen för att Heidi skulle träna då. Vi har tjatat i säkert ett år att vi skall träna tillsammans och nu blev det äntligen av. Efter ett utränsande pass kom jag hem till ett mysigt, stearinljus upptänt hem, kyckling i ugnen och barnen skrattade av glädje och lek. Jennyhs kusin Nathalie var på besök, länge sedan jag träffade henne, mycket länge sedan. Roligt med lite nytt glädje tillskott i lägenheten. Min fru var sminkad och vacker, god mat och ett par glas vin. Musik och avkoppling. Brukar bli så här nu för tiden, vi firar helg mitt i veckan då Jennyh alltid jobbar helg. Kul när man bryter mönster. Bråket i morse kommer jag knappt ihåg, men vet att kommentaren "du går bara hemma och är sjuk och gör inget för att bli bättre" sved som salt på såret. Blev ilsken och smällde i dörrar och försvann... Men nu är det bra, blir så i ett hem bebott av borderline offer. Nu skall jag fortsätta lyssna på AC/DC:s sista album och bara njuta sista stunden av detta dygn. Ny dag imorgon med ett nytt gympass. Skall vara mer vältränad på beachen (hatar det uttrycket) i sommar än någonsin. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar