Leta i den här bloggen

lördag 21 februari 2009

Dag 122301 - Humor är viktigt... för att stå ut

Precis sett på melodifestivalen, inget större fan egentligen men tittar ändå. Har ingen favorit direkt då jag glömmer bidragen snabbare än jag glömmer vad jag har för färg på kalsongerna. Fanns väl visserligen ett par trallvänliga sånger men inget jag lägger större vikt på. Roligast i år är humor inslagen mellan låtarna. Älskar Henrik Dorsin! Som komiker alltså. Fastnade för honom när jag såg "Parlamentet" för något år sedan och sedan den fantastiskt underbara serien "Grotesco" som förövrigt har fler underbara komiker, bland annat Per Andersson, som min bror Hans lärt känna, riktigt roligt, för honom... Ja ja kanske kan träffa honom någon dag och dra några gamla vitsar ;) Emil sover hos farmor ikväll, måste bli rättvist då Jennifer sov där igår. Jennifer sover nu efter lite lördagsmys med godis och bus. Borstade tänder bytte om till pyjamas och som punkt vällingen. Efter detta somnade hon som på beställning, fast inte i sin egen säng utan i våran. Jennyh jobbar natt igen så jag skall försöka se EN film idag iallafall, lyckades inte något vidare igår kväll efter att jag gått igenom 200 vhs band som jag sålde till en samlare idag. Var ett jävla jobb, men skönt nu när det är gjort. Annars har lördagen varit fylld av energikrävande inslag. Vart med barnen på Knalleland idag och gått i affärer, lite jobbigt då alla har var sin vilja. Men det fungerade väl som det brukar, lite ilska, lite skratt och en hel del spring och jakt mellan butikshyllorna. Nu är det lugnt i alla fall. Sov gott ni som förtjänar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar