Leta i den här bloggen

söndag 1 mars 2009

Dag 12309 - Söndag med familjen

Idag har varit en mysig söndag, lugn frukost och sedan packade barnen och jag en picknick korg för att bege oss ut hela familjen på en söndagsutflykt. Åkte ut till Hofsnäs och hade tänkt is fiska lite, men det blev inte så, isen var inte säker nog där vi stannade så det blev lite fika i den bitande kylan och barnen fick springa av sig lite. Det var skönt i alla fall. Åkte en omväg hem och kom hem till en relativt stökig lägenhet. Gamla mormor kom förbi och tog med båda barnen, Jennyh och jag städade lägenheten och gjorde några mindre ommöbleringar och uppsättning av hyllor och diverse annat som inte blivit gjort sedan vi flyttade in. När barnen kom hem vid halv åtta hade vi en kort mysafton framför teven. Började titta på "Maria Larssons eviga ögonblick" tills Jennyh somnade i soffan, låter henne sova vidare börjar tidigt imorgon. Betalade räkningarna, ett par dagar för sent men nu är det gjort och sedan placerade jag lite i vårat sparande, lite nya fonder. De har gått bra den senaste månaden upp 100 kronor redan! Lysande hoppas det håller i sig och att båtten är nådd i mina fonder i alla fall. Skall nog avsluta helgen och kvällen med en bra film är inte trött än. Planerna för veckan är att brorsan och jag skall hjälpa pappa med att flytta lite möbler till Strömstad till huset där. Sådär kul att köra släp den streckan men det går väl. God natt och hoppas nästa vecka blir en bra vecka med träning och positiv inställning, denna vecka har varit ok i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar