Leta i den här bloggen

fredag 27 mars 2009

Dag 12335 - En snöbolls chans i helvetet

Äntligen fredag igen, var uppe med tuppen i morse, åt frukost och blickade ut på snöstormen utanför köksfönstret. P3 strömmade ur högtalarna och kaffedoften piggade upp mitt trötta och lite griniga morgonhumör. Barnen glada, min frus energi är utöver det vanliga. Ganska skönt att gå upp så här tidigt. Är väl nog lite lättare för att det är ljust ute börjar ju valkas vår i luften, kanske inte idag men har ju haft lite försmak till vår i alla fall. Skönt! Underbart! Längtar verkligen efter solen och värmen. Fågelkvitter och knoppar. Jennyh skall till tandläkaren idag eller rättare sagt nu klockan 8.00 som klockan är slagen för en minut sedan. Hon har haft tandverk under veckan hoppas det inte är något allvarligt, eller dyrt menar jag ;) Skall på besök till ABC idag på Solhem. Ny grupp, ny ledning. Klockan 10.00 skall jag vara där, lite nervös vet inte om jag skall träffa de andra deltagarna idag eller om jag bara skall på introduktionsmöte. Bra är det i alla fall att det kom igång med något nytt nu när MBT avslutades i förtid i brist på patienter och gruppledare. Hoppas det blir utvecklande. Men att det kommer bli bra är väl lika troligt som en snöbolls chans i helvetet, förmodligen. Oddsen är inte bra om man skall lita på statistiken Har inte haft vidare tur hittills med gruppterapi. Nacken och ryggen smärtar något otroligt, hoppas det blir bättre när jag kört veckans fjärde pass idag, rygg blir det. Emil följer nog med farmor och farfar till Strömstad ikväll eller tidigt imorgon bitti. Kul för honom att komma iväg och se lite annat och jag känner att det kan vara skönt med lite avlastning, Jennyh jobbar ju hela helgen IGEN så det blir till att titta på film och leka med eller snarare jaga Jennifer och städa upp efter hennes upptåg. Hon är en vild lite tjej som har en stark vilja och en förtjusande ton på sina stämband. Inte ens nappen, som hon älskar, dämpar jämt. Blir en lång dag för barnen på dagis idag, inga problem för dem eftersom de älskar att vara där och leka, springa, gapa och åla sig i gyttjan. Hoppas snön ligger kvar över dagen så att barnen kan bygga lite snögubbar vi är ju inte bortskämda med snö längre. Känns som att det alltid var snö under vintern när jag var liten, åh vad jag börjar låta gammal! Men det känns så. Byggde alltid snökojor och iglos var hur kul som helst. Åkte pulka och kasta snöboll på bussar och gamla människor, eller andra människor menar jag eller om det kanske snarare var kompisar. Nej om man skall torka svetten ur armhålorna och ta sig en kopp kaffe till, kanske. Fast jag har lite halsbränna trots min medicin. Fast det vore gott, börjar känna tröttheten komma krypandes, kommer väl nicka ett par gånger under mötet, pinsamt. Trevlig helg snart är det påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar