Leta i den här bloggen

torsdag 9 april 2009

Dag 12348 - Lilltösen fyller två

Då är det snart påsk... igen. Trettiofjärde i ordningen om jag räknar rätt. På påskafton fyller Jennifer två, hon börjar bli stor ;) ja så hon kan prata någorlunda förståligt i alla fall. Bror Emil har blivit ordentligt stor, lång och vältalig. Dagen började med att jag själv vaknade vid halv sju och låg och lyssnade på morgonpasset i cirka en halvtimme sedan ringde Jennyh, övernattade på jobbet eftersom hon började tidigt, gick upp åtta minuter över sju och förberedde mig och sedan var det barnens tur. Jennifer vaknade självmant medans Emil låg och drog sig. Klädde Jennifer och sminkade henne till påskkärring. Emil klädde sig själv och sedan fick han också några prickar i ansiktet. Blev som vanligt lite brådskande till dagis för att de skulle hinna med frukost. Men det gick suveränt, på minuten. Åkte hem åt en underbar frukost bestående av havregrynsgröt, två ägg, macka med skinka, proteindrink och en kopp kaffe. Satte sedan igång och fixade i lägenheten, bar undan saker som jag skulle burit till källaren för länge länge sedan men kraften fanns inte förrän idag. Inredde vardagsrummet med en del detaljer som lyfte helhetsintrycket betydligt. Blev accepterat, överraskande nog, av frugan vid hemkomst. Annars hade jag förmodligen blivit vresig. Åkte sedan vid två tiden till systemet efter ett samtal från farsan som plötsligt kom på att det var stängt på skärtorsdagen i Strömstad på grund av traditionerlig fyllefest av norrmän. Inhandlade lite vin inför helgen och sedan bar det av till gymmet. Veckans sista pass, körde dubbelt igår ben och rygg och idag blev det bröst och axlar plus mage förstås. Var tugnt som satan idag. Hade ätit en stadig frukost men sedan glömt att äta lunch eftersom jag tänkt träna tidigare. Orkade inte mer än hundratio i bänkpress, ett nederlag men kroppen fick vad den tålde i alla fall. Skönt efteråt. Avslutade min kreatinperiod i måndags också. Starta igen om fyra veckor, kanske fisarna blir lite mer väldoftande ;). Nog om träningen nu sitter jag och är nostalgisk till AC/DC som jag förövrigt skall se i juni söndagen efter midsommar med Fredrik skall bli underbart kul att se dem igen. God natt alla nattugglor nu skall jag spendera lite tid med min fru innan hon går och lägger sig, får passa på när hon inte snackar i telefon ;) Guten nacht som Hitler sa... Hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar