Leta i den här bloggen

torsdag 16 april 2009

Dag 12355 - Morgonradio till kaffet och italiensk giallo

Klockan närmar sig tio och jag har redan varit på en timslång promenad. Gick till Kristineberg för att lämna barnen på dagis vid åtta tiden, såg till att de fick frukost och sedan bar det hemåt igen i den underbara morgonsolen fast ganska kyligt. Nya vagnen var en fröjd att köra, Emil fick sitta fram vid Ninnis ben, pallar inte med ståbrädan sparkar sönder smalbenen då och får en ovanligt konstig gångstil. Tog nästan exakt tjugosju minuter hem från dörr till dörr utan barnvagn, med barnvagn minst trettio. Svettig och innanför köksdörren, satte jag på radion, kokade kaffe och blandade en protein och kolhydratshake för snabb återhämtning. En varm dusch till ljudet av morgonpasset på P3, vaknade till det i morse med. Klockradion gick igång vid sex och sedan sov jag lätt med deras röster som en ingrediens i mina drömmar. Skönt att vakna dagen så. Skall vänta en timme innan jag tar på mig träningskläderna och packar väskan för att köra ett pass på gymmet. Har ju haft några dagars uppehåll på grund av påsk och lathet, men nu är det dags igen. Såg en hyfsat bra giallo igår "Blood Link" på gammal svensk hyrkassett. Mordhistoria om en psykotisk seriemördare och hans tvillingbror, siames till och med, fast de var isär opererade förstås. Den "friska" av bröderna drömde mardrömmar där han tog livet av diverse människor vilket eldade upp hans intresse att finna svaret, dröm eller verklighet. Oooooh vad spännande. Det bästa med filmen är dess music score ackompanjerat av mästaren och legenden Ennio Morricone. Mannen bakom bland annat dollartriologin med Clint Eastwood och en massa andra spaghettiwesterns, giallos och stilbildande skräckfilmer. Blir väl något annat bra ikväll förhoppningsvis. Tänkte rengöra en av mina videoapparater nu när jag har det lite lugnt hemma samt försöka laga en annan som har något fel med att den hänger sig. Kanske blir jag lite klokare när jag lyfter på locket, kanske inte. Ha det bra alla läsare.

1 kommentar: