Leta i den här bloggen

lördag 25 april 2009

Dag 12364 - För sent för loppis men lagom för lunch

Underbar dag, lördagar är härliga speciellt så här när sommaren är på väg. Humöret är mycket bättre och man känner sig mer fri, djupa andetag och klaustrofobin är ett minne blott. De höga murarna som funnit sig kring mig sedan i höstas är nu nerrivna. Tvångströjan har gått upp i sina sömmar, stenblocket på mitt bröst pulveriserats. Äntligen ett par månader av liv och förhoppningsvis glädje. Avkoppling och kreativitet. Tog med mig Emil idag för att åka till Ekhagens (tror det heter så, bortanför Sjöbo) loppis, men vi kom precis när dom bommade igen, synd men skit samma vi tog en tur till Fristad istället, hur kul nu det låter. Men solen sken och vi hade tänkt köpa glass. Emil somnade så vi åkte till Coop istället, charmigt. Köpte Nötstek, oxfilé och korv till barnen. Grillen förberedd i trädgården vid hemkomst. Saftigt och mört efter att far, alltså jag, stått vid grillen avnjöts med en grönskande fräsch sallad med gula tomater. Jordgubbar och blå vindruvor till efterrätt. Jennyh åkte till jobbet vid halv fem, efter att hennes syster Stephanie vart här på kort visit efter jobbet. Barnen och jag är alltså hemma själva igen blir väl Robinson ikväll och sedan lite film. Nu får jag ta hand om ungarna, de har vart hos gamlafarmor på besök. Fortsatt trevlig helg till alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar