Leta i den här bloggen

tisdag 21 april 2009

Dag 12360 - Parabolen på plats och HD i rutan

Idag har varit en bra dag, har skadebesiktigat bilen och fått en tid för att återställa skadan. Blev ju påbackad av en mupp för några månader sedan medan jag satt i bilen. Fick springa i kapp föraren som inte märkte av att han backat på mig!?! Han påstod att det inte var någon bil parkerad bakom honom och att det var omöjligt för honom att se bakåt eftersom han hade en lastbil!!! Men som sagt det skiter jag i, tänk om det varit ett litet barn som stått bakom, fan vad irriterad jag blir över sådana människor som försöker slingra sig ur situationer med dåliga lögner och bortförklaringar. Men det slutade bra, han tog hela skulden på sig så jag slapp självrisken. Skulle tränat idag men hann inte med det, men jag är glad ändå, det var länge sedan man kunde höra det från mig eller läsa... Fick hem mikrovågshuvudet till Canal Digital parabolen idag så det blev upp med stegen och kliva upp fem meter i luften för att montera ner den gamla och sätta upp den nya, gick hur bra som helst, monterade upp och kopplade i och perfekt resultat på en gång utan justeringar. Underbart, har ju satt upp paraboler fem gånger innan så man kan ju det här nu ;) HD kvalité och en massa kanaler äntligen. Blir till att blänga tv i veckor nu för att ta igen det man förlorat... eller de närmsta dagarna i alla fall. Känner mig lite stolt när jag gjort något kreativt i alla fall och speciellt när resultatet blir kanon! En bra dag har det varit solen har strålat och jag känner mig ganska utmattad, imorgon blir det till att promenera med barnen till dagis och sedan väntar ett stenhårt styrkepass, bröst och axlar blir det nog. Ha det bra tills nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar