Leta i den här bloggen

torsdag 23 april 2009

Dag 12362 - You got what i want - not!

Strömmar en bedrövlig låt ur radion för tillfället systrarna Graafs - You Got (What I Want), låten ger mig obehagliga rysningar, omedelbart får jag en bild i huvudet när jag kör på motorvägen i Göteborg i jämnhöjd med Liseberg på väg mot Borås. Jobbat på Partena Clean, heter nuförtiden Sodexho, förmodligen var det fredagskväll och jag ville bara hem och festa eller något annat. Minnen ibland är dom smärtsamma och jobbiga. En parentes inget som kommer plåga min dag. Skall snart till psykologen, skall slutföra mitt test i koncentration och inlärningsförmåga idag tror jag. Men varför jag fick skrivarlust nu var för att jag är irriterad på människor som inte kan ta ett nej eller snarare inte kan förstå hur man inte bara håller med om allt. Jag brukar ju alltid vara en medhållare eftersom jag har svårt för att sticka ut och råka stå i centrum. Hade ett aggressivt telefonsamtal precis med frugan och fick luren påslängd i örat för att jag inte höll med henne om att vi inte kan ha en studsmatta i trädgården! Fan vad barnsligt. Sätter vi upp den där tarden ju för fan upp hela gräsmattan, som jag ser det när jag funderar på det. Det går ju inte att föra en konversation med någon när personen slänger på luren i örat samt har sin arbetskamrat i bakrunden som lyssnar och hejar på, sista vet jag inte, men det gör mig JÄVLIGT förbannad. Omoget och utomordentligt fånigt. Jag sätter mig på tvären som ett fiskben i halsen när jag märker att personen som ställer frågan vägrar att ta få ett nej eller vägrar att tänka ur ett annat perspektiv. Satan i gatan, hatar att bli så upprörd precis innan man skall till samtalet och testet som jag måste ha all fokus på. Damn! Skall försöka träna sedan också och slänga i lite tvätt har ju blivit en hög när man har två små sandtroll. Klunk klunk sista kaffet, raaap, vilken halsbränna jag fick där för mycket kaffe helt klart. Over and out

1 kommentar:

  1. Kanske du kan fundera på att det inta var "nej" i sig som fick mig att slänga på luren? visst blev jag besviken för att jag gärna vill, men man kan ju få lite tid att bara acceptera svaret och inte höra direkt: blev du sur nu?klart vi inte kan ha studsmatta som tar upp nästan HELA gräset!(en femtedel kanske det är i realistiska mått) precis som att du idiotförklarade min fråga. DET var det jag blev sur på. och varför jag slängde på var att jag inte kan börja diskutera när jag jobbar.FÖRLÅT att du fick luren påslängd i örat. det är så irriterande att få det, jag vet. det jag ville ha av en snabb fråga var ett snabbt svar. diskutera kan vi göra hemma.
    sen gör det inte saken lättare att jag är lite lättretlig idag, vet inte varför, det är så vissa dagar även för dig älskade man.
    Tillsist: jag är lite barnslig ibland, men vem e inte det?
    puss

    SvaraRadera