Leta i den här bloggen

lördag 14 mars 2009

Dag 12322 - Den ljusa sidan av helvetet

Pausen avtar och vidare till lite mer av vad veckan hade att bjuda på, det fanns några ljusa stunder trots allt. Åkte till Strömstad med brorsan och barnen i tisdags. Skulle blivit i måndags men allt jobb hemma drog ut på tiden. Köpte ny soffa utan Jennyhs vetskap i måndags eftermiddag, hade tur fick trettio procents rabatt, riktigt snygg. Gissa om Jennyh blev överraskad när de båda gamla sofforna var ute ur lägenheten och jag höll på att montera den nya! Kul med överraskningar ibland, när man ger bort och inte bara jag är den som blir överraskad. Jag är ju inte världens bästa på det området. Men på tisdag förmiddag bar det av, båda barnen i bilen, solglasögonen på, strålande vårdag, hamburger lunch på vägen. Väl uppe åkte brorsan och jag på loppis och fyndade lite ölglas och en vinkaraff och lite annat. Kul med loppis. Inga filmfynd dock. Farfar passade de små vildungarna i den mysiga trean. Han fick att göra med att leka, jaga trösta och medla mellan två bråkande, skrattande, gapande och glada barn. På kvällen åt vi räkor och stekt strömming. Gott, mysigt. Somnade tidigt. Onsdag morgon bar det av hemmåt igen. Vägen över Alingsås blev ett tvång då jag inte hade nycklarna med mig. Jennyh mötte upp, jobbat natt och skulle också göra det kommande natt. Var och körde första träningspasset på en och en halv vecka, gick bättre än förväntat tog hundra tio i bänk och pressade bröst, och framsida axlar till bristningsgränsen. Lite hjälp av prestationshöjaren V12 som jag köpte på gymgrossisten för ett par veckor sedan gav resultat. Avslutade passet med cross-trainer maskinen, svettigt. Måste bli av med lite lagt på mig några extra kilon, ligger runt hundra nu. Men muskler väger ju mer än guld ;) Fredagen träning igen rygg och baksida axlar samt tjugo minuter cross-trainer. Kvällen spenderade hela familjen hos familjen Veijola, stavningen hmm, Jennyhs farbror fyllde femtiofem. Ganska trevligt även om jag tyckte det var relativt jobbigt. Svårt med massor av nya människor, ständig rädsla för att någon frågar vad jag jobbar med, vill inte avslöja den skamliga sanningen att jag är sjukskriven. Blickar, livrädd för att möta dem, ögonkontakt är värre än magkatarr, när man känner sig osäker. Till kvällen får vi nattgäster. Jennyhs kusin Susanne och hennes kille Tobias skall sova över, blir lite mat och melodifestival på schemat. Innan dess och innan resten av familjen kommer hem från diverse utflykter på Knalleland och hos svärföräldrarna så skall jag hinna montera upp bordet i köket som lossat i sina fästen mot väggen, dåligt hantverk där... undrar vem det var som satte upp det? Hmm... jaja inte så viktigt man skall blicka framåt. Trevlig lördag och ett fortsatt trevligt liv!

2 kommentarer:

  1. jaodu, stavningen av veijola var brilljant :) bra jobbat mannen min, men susann hade du stavat fel :) inte lätt att veta. vi har haft en mysig helg iaf:) puss

    SvaraRadera
  2. Hejsan hej!
    Jag har läst din blogg ett par ggr...vill bara säga att du behöver inte skämmas för att du är sjukskriven...du är inte ensam om detta. Sedan tycker jag inte att man är sitt jobb utan det är en del av de flestas liv men inte allas,
    du är en människa räcker inte det? man ska inte behöva förklara allt. Alla har vi en uppgift att fylla sjukskriven eller inte...
    Tack för ordet
    Hej hopp =0)

    SvaraRadera