Leta i den här bloggen

måndag 9 mars 2009

Dag 12317 - Måndagssjuk

Måndag och ont i halsen. Först magsjuka sedan detta. Vill träna, kryper i kroppen men man skall ju vara försiktig när halsen spelar ett spratt. Tagit dagens första proteinshake med glutamine och kreatin också inte alltför gott men får snabbt hälla ner det i strupen. Hoppas nästa påse smakar bättre. Var hos Jennyhs kusin och hennes sambo i lördags, åt middag och umgicks. Det var trevligt, barnen somnade, Jennifer fick stanna över natten och Emil fick åka vagn hem uppför den lååånga sjunde villagatan, hemsk är den. Fast hedvigsborgsbacken är värre, den saknar jag inte. Skall greja lite i lägenheten idag, stökigt som vanligt. Kanske sätter upp något också en hylla eller så. Brorsan skall följa med pappa upp till Strömstad i eftermiddag och flytta lite saker, frågat om jag skall följa med. Men blir nog problem då hemfärden inte blir förrän imorgon. Har båda barnen och själv känner jag mig inte så vidare kry. Har ingen ork eller skrivarglädje idag, vet inte vad jag skall skriva eller ingen större lust. Men några rader blev det i alla fall. Jo skall förresten till psykologen igen denna vecka, gruppen vet jag inte när den börjar. Börjar dra ut på tiden lite för mycket nu. Måste få tag på min läkare också för att påminna om min sjukskrivning, han är inte den lättaste att nå, samt att han är drygare än sköldpadda. Har fått påtryckningar från jobbet, men jag har inte modet att ringa upp. Känner skam för mig själv av någon anledning, kanske för att jag känner att alla ser ner på mig på arbetet. Skickar det väl brevledes eller via fax så slipper jag möta deras blickar. Det var allt från Orregatan denna måndagsmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar