Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
fredag 6 mars 2009
Dag 12314 - Fredagen den 6:e: 7 dagar kvar...
Om en vecka infaller fredagen den 13:e kom jag precis på! Lustigt, eller inte så fruktansvärt egentligen men lite kul eftersom jag helt utan minsta aning döpte bloginlägget förra fredagen till Fredagen den 27:e!!! Vilket sammanträffande, eller? Kanske kom att tänka på detta då jag är lite sugen på att se just "Fredagen den 13:e" nyinspelningen, vilken egentligen inte bygger på första filmen som man kan tro utan är en fortsättning på ettan, där Jasons moder är mördaren, ursäkta ni som inte sett den men ni har haft 29 år på er så skyll er själva (eller läs inte raden innan denna parentes). Hände en kul grej nu i eftermiddags. Jag parkerade jämte en bil helt slumpmässigt, som hade nästan exakt samma registreringsnummer som oss fast en 2:a istället för en 9:a som första siffra! Men jag lär ju inte ha tur i spel för det, den chansen sumpade jag på att parkera jämte en liknande nummerplåt, fan! Så nära spänning kommer jag i mitt liv, och detta måste varit veckans höjdpunkt ;) Hela familjen har förövrigt legat sjuka denna vecka, magsjuka också roligare kan man ju ha. I HATE magsjuka som jag brukar säga lite småcrazy. Jennifer var på dagis idag i alla fall, hon är den som klarat sig bäst från veckans spyerier och diverse skitattacker. Emil däremot har spytt som få och som grädden på moset fick han feber som avrundning. Så Emil och jag har haft en mysig dag hemma idag, han har fått se hur mycket film som helst och jag har eh... fotograferat lite prylar som jag skall sälja. Diverse film och hemelektronik, kolla in dem här och här (säljare "Mannaja", du kan följa länk till Tradera här ifrån också). Jaja reklam för mig där. Blir väl en lugn afton efter en helsjuk vecka, återkommer nog med fler inlägg i helgen, trevlig helg annars.
söndag 1 mars 2009
Dag 12309 - Söndag med familjen
Idag har varit en mysig söndag, lugn frukost och sedan packade barnen och jag en picknick korg för att bege oss ut hela familjen på en söndagsutflykt. Åkte ut till Hofsnäs och hade tänkt is fiska lite, men det blev inte så, isen var inte säker nog där vi stannade så det blev lite fika i den bitande kylan och barnen fick springa av sig lite. Det var skönt i alla fall. Åkte en omväg hem och kom hem till en relativt stökig lägenhet. Gamla mormor kom förbi och tog med båda barnen, Jennyh och jag städade lägenheten och gjorde några mindre ommöbleringar och uppsättning av hyllor och diverse annat som inte blivit gjort sedan vi flyttade in. När barnen kom hem vid halv åtta hade vi en kort mysafton framför teven. Började titta på "Maria Larssons eviga ögonblick" tills Jennyh somnade i soffan, låter henne sova vidare börjar tidigt imorgon. Betalade räkningarna, ett par dagar för sent men nu är det gjort och sedan placerade jag lite i vårat sparande, lite nya fonder. De har gått bra den senaste månaden upp 100 kronor redan! Lysande hoppas det håller i sig och att båtten är nådd i mina fonder i alla fall. Skall nog avsluta helgen och kvällen med en bra film är inte trött än. Planerna för veckan är att brorsan och jag skall hjälpa pappa med att flytta lite möbler till Strömstad till huset där. Sådär kul att köra släp den streckan men det går väl. God natt och hoppas nästa vecka blir en bra vecka med träning och positiv inställning, denna vecka har varit ok i alla fall.
fredag 27 februari 2009
Dag 12307 - Fredagen den 27:e - Huvudvärkens dag
Trots att jag somnade med huvudvärk, vakande med huvudvärk så känns den här dagen lovande. Ätit god frukost, lyssnat på radio och kört barnen till dagis. Känns skönt att jag klarat av att gå upp före åtta några dagar nu, kanske beror på att jag inte suttit uppe till fyra på natten. Somnade som sagt med huvudvärk till ett avsnitt av "Grotesco" igår, fantastiskt rolig serie, vaknade och gjorde ett tappert försök att börja se ett avsnitt ur Stephen King baserade serien "Nightmare & Dreamscapes" lyckades se den första kvarten, verkade helt ok. William Hurt hade huvudrollen som iskall mördare med Michael Myers liknande mask, vet inte vad delen handlade om förövrigt hängde inte med i svängarna. Stängde av teven, borsta tänderna och somnade. Väckte Jennyh vid kvart i sex för att försäkra mig om att hon inte försovit sig. Somnade om efter att jag gett Emil och Jennifer välling. Farmor hjälpte till att klä barnen medans jag letade stressigt efter bilnycklarna. Halt som satan på vägarna idag men lyckades hålla mig ifrån kofångare och lyktstolpar. Jennyh skall till Heidi ikväll på lite vin och sedan skall de gå ut på krogen, X&Y, tydligen hårdrockskväll. Får se om jag får barnvakt imorgon så kanske jag går till Fredrik och träffar lite kompisar, kanske vore kul, får se hur mitt humör är imorgon. Annars blir det filmkväll för min del ikväll. Hoppas barnen somnar i tid bara. Skall ner till gymmet för sista passet denna vecka, andra benpasset och biceps blir det i så fall och lite mage. Hoppas att leveransen från gymgrossisten kommer idag, kolhydrater och protein lyser med sin frånvaro, inte bra. Sista klunken av det kalla kaffet rinner ner i min strupe, nu skall jag lägga mig i soffan och förhoppningsvis så försvinner huvudvärken och blir till historia. Satans huvudvärk, jag förbannar dig! Trevlig helg, blir nog något mer inlägg under helgen.
torsdag 26 februari 2009
Dag 12306 - Ljusning i sikte
Äntligen börjar det kännas lite positivt. Morgonen började bra, vaknade tio i åtta av att barnen väckte mig. Snabbt som blixten klädde vi på oss och tjugo över åtta var barnen lämnade på dagis, vi hann till frukosten. Åkte en sväng förbi Ica Maxi och köpte frukost frallor, en bur Glutamin och mjölk. Hem koka kaffe och läste tidningen. Skönt med en lugn morgon, stressig visserligen men jag kände inte det som negativt!!! Konstigt när det gäller mig. Sedan jag hämtat medicinen har allt vänt helt och hållet, blir inte lika arg, mycket längre stubin och känner mig positiv och med mer drivkraft att göra saker än tidigare. Jennyh skall ut imorgon med en kompis, kul för henne händer ju inte allt för ofta. Hon fixade barnvakt också så jag kan hitta på något. Men som vanligt så är det ju lördag som hade varit bättre för mig, då jag blivit bjuden till Fredrik på fest. Alltid så här, undrar om folk jävlas med mig för att jag aldrig skall kunna hitta på någonting. Skit samma kan kolla på film i lugn och ro imorgon på projektorn, det har inte hänt allt för många gånger, har en hel del att se. Som Jennyh sa kan jag alltid åka och hälsa på Fredrik imorgon ändå. Scenario: Fredagskväll, snöar lite mysigt ute, tända ljus, god middag, Fredrik, hans kvinna och lilla dotter. Teven står på i bakgrunden, lugn stämning, det ringer på dörren... Vad stämmer inte i den här bilden? Finn ett fel! Utbölingen som fastnat med pekfingret på dörrklockan, jo minsann mannen som aldrig hälsar på står där, vid helt fel tidpunkt och vill umgås, för att hans fru vill det! Nej tack jag tror jag tar en film istället :)
Skall ner till gymmet idag och köra rygg och axlar eller resterande benpass och biceps, inte bestämt mig än. Beställde nytt kreatin, protein och gainer igår kvälll kommer nog inte förrän nästa vecka. Handlade på Gymgrossisten, brukar ha bra priser och snabba leveranser, lite reklam hehe, fan vad dåligt. Bryter min blog för lite reklam, jag är snart tillbaka. Kanske är något jag borde börja med, om jag får betalt vill säga... Skålar med en kopp kallt kaffe.
Skall ner till gymmet idag och köra rygg och axlar eller resterande benpass och biceps, inte bestämt mig än. Beställde nytt kreatin, protein och gainer igår kvälll kommer nog inte förrän nästa vecka. Handlade på Gymgrossisten, brukar ha bra priser och snabba leveranser, lite reklam hehe, fan vad dåligt. Bryter min blog för lite reklam, jag är snart tillbaka. Kanske är något jag borde börja med, om jag får betalt vill säga... Skålar med en kopp kallt kaffe.
tisdag 24 februari 2009
Dag 12304 - I skuggan av helvetet
Fan vad jag är trött på allt IGEN! Jag är så isolerad, allt blir bara värre, jag är arg största delen av dagarna det är sååå krävande. Bråkat med Jennyh idag igen, kommer aldrig till någon lösning vi är som två barnrumpor som kastar snöboll för att reta upp varandra för att sedan inte kunna diskutera någonting konkret utan rycker tag i provokationer som man vet retar upp den andra. Egoister som lever i sitt egna inrutade liv. Hatar allt, eller det stämmer inte men det är inte mycket som känns bra för tillfället. Var ute med barnen och byggde snögubbe och åkte lite pulka idag, när solen sken. Men ganska snart när Jennyh kom ut så började vi sura. över en bagatell som vanligt och det bara accelererade till vansinne! Tog med Emil senare för att handla lite och gå till apoteket, det var ett skönt avbrott. Jennifer var hos farmor och lekte undertiden, Jennyh jobbar ju natt igen. Det är fjärde dagen som jag får uthärda min yrsel, biverkning på grund av att jag inte hämtat ut min Efexor, hörsel och synrubbningar, illamående och irriterad utav bara helvete. Lamictal, som jag också äter har varit slut ett tag, hade tänkt sluta med den men märker att mina humörsvängningar bara blir värre. Lättretad och bara gapar. Åh vad jag hatar mig själv, ångest för att jag är arg för ingenting och att jag inte gör någonting för att förbättra min situation. Men jag vet inte hur, har ingen motivation och inget hopp om att lyckas. Detta vet jag och det behöver jag inte höra från någon. Känner mig bara nedtryckt och förödmjukad än mer. Får ju ingen större hjälp från Solhem, har ju varit uppehåll sedan innan jul och blir inget förrän i mars någon gång. Stödet från någon saknas. Inte mycket som är bra. Träningen håller mig i gång, det är roligt. Men min krav på att prestera är höga och känns inte som de finns inom räckhåll. Eller ibland känns det bra och jag känner mig lite nöjd med mig själv. Fast översköljs ganska snart av den svarta verkligheten. Nu tittar barnen på bolibompa, Emil tittar koncentrerat medans Ninni kutar omkring och gör saker som hon inte skall göra. Ingen större TV fantast. Hoppas på en lugn kväll idag. Blev inget träningspass idag, sov länge och hann inte med det innan Jennyh skulle iväg. Skit också, bättre lycka imorgon. Barnen skall till dagis, då har jag tid. Tills nästa gång önskar jag äh jag vet inte, hej då!
lördag 21 februari 2009
Dag 122301 - Humor är viktigt... för att stå ut
Precis sett på melodifestivalen, inget större fan egentligen men tittar ändå. Har ingen favorit direkt då jag glömmer bidragen snabbare än jag glömmer vad jag har för färg på kalsongerna. Fanns väl visserligen ett par trallvänliga sånger men inget jag lägger större vikt på. Roligast i år är humor inslagen mellan låtarna. Älskar Henrik Dorsin! Som komiker alltså. Fastnade för honom när jag såg "Parlamentet" för något år sedan och sedan den fantastiskt underbara serien "Grotesco" som förövrigt har fler underbara komiker, bland annat Per Andersson, som min bror Hans lärt känna, riktigt roligt, för honom... Ja ja kanske kan träffa honom någon dag och dra några gamla vitsar ;) Emil sover hos farmor ikväll, måste bli rättvist då Jennifer sov där igår. Jennifer sover nu efter lite lördagsmys med godis och bus. Borstade tänder bytte om till pyjamas och som punkt vällingen. Efter detta somnade hon som på beställning, fast inte i sin egen säng utan i våran. Jennyh jobbar natt igen så jag skall försöka se EN film idag iallafall, lyckades inte något vidare igår kväll efter att jag gått igenom 200 vhs band som jag sålde till en samlare idag. Var ett jävla jobb, men skönt nu när det är gjort. Annars har lördagen varit fylld av energikrävande inslag. Vart med barnen på Knalleland idag och gått i affärer, lite jobbigt då alla har var sin vilja. Men det fungerade väl som det brukar, lite ilska, lite skratt och en hel del spring och jakt mellan butikshyllorna. Nu är det lugnt i alla fall. Sov gott ni som förtjänar!
fredag 20 februari 2009
Dag 12300 - En hyfsat bra dag
Kvällen igår blev bättre än vad dagen varit. Vi blev sams, åt gott och tittade på TV och myste i soffan. Barnen somnade dock inte förrän sent som vanligt. Jennifer var extremt skrikig men däckade till slut. Åkte med barnen till dagis idag vid nio tiden efter en god frukost. Jennyh var stressad, hon skulle på begravning på förmiddagen. Åkte och solade efter att jag lämnat barnen och sedan hem för att ordna lite i källaren med brorsan. Plockade och sorterade lite skräp och gamla flyttkartonger. Gjorde plats för våran frysbox, nu står den äntligen på plats. Har mer att göra men lite blev gjort i alla fall. Åkte och körde ett stressat träningspass vid tre tiden för att senare snabbt som blixten hämta barnen vid fyra, kom dit vid kvart över. Måste ner i källaren sen och plocka ihop 200 vhs band som en kille kommer och köper av mig imorgon, skall minska ner vhs samlandet lite. Har för mycket som tar alldeles för mycket plats. Skönt att bli av med lite, syns dock inte så värst men en början. Jennyh jobbar nätter denna helg så vi lär inte se något vidare mycket av varandra. Skall väl titta på film som vanligt när ungarna somnat. Inte så mycket mer att göra. Men Oscarsgalan är ju i helgen så jag har lite film att beta av innan dess. Kul! Sett ett par som blivit nominerade detta år redan, som varit riktigt bra, "The Wrestler", "Doubt" och "Revolutionary Road". bra alla tre. Nej skall gå och klä på mig och spotta ur tandkrämen, har duschat och fräschat till mig lite efter träningen. Känner mig genast mycket piggare! Skall ordna med något gott att äta sedan, slarvat med maten idag. Som sagt en mycket bättre dag idag, än djävulsdagen igår! Ha en trevlig helg!
torsdag 19 februari 2009
Dag 12299 - Fortfarande samma dag...
Lika jobbigt som tidigare. Bara att inse att denna dagen inte kan föra något bra med sig. Vet inte hur i helvete jag skall kunna känna mig glad igen. Allt jag gör blir bara pannkaka. Frugan drog med kort varsel iväg och fikade med en kompis. Sitter nu i mörkret, barnen sover, jag fryser och allt är skit! En snus under läppen som gör magen än mer orolig. Den "nya" bilen har pajjat. Jag är provocerande och kan inte släppa det, vet jag inte hur man gör för att få andra på bra humör längre, hon är trött på mig orkar inte med mig längre. Men vi pratar inte heller. Usch! Vad skall jag göra, vad skall VI göra. Börjar bli mörkt, hade velat gå ut och leka med barnen idag, Snöar fortfarande. Men det börjar bli sent. Mina mediciner börja ta slut IGEN, har inga recept, har ingen framförhållning. Känns som jag vill vända ut och in på mig själv och skrapa bort alla jävla svarta fläckar som förpestar hela livet. Varför skriver jag, jävla jobbigt när jag vet att andra läser, fast ändå inte. Men vill inte ha medömkan, försök inte hjälpa, det söker jag själv. Jag vill skratta, var är bubblan som är så skön? Gapskratta och må bra, skratta så man får rysningar. Känna glädje, kan inte det. Jag gör ju inget för att "TA MIG I KRAGEN!!!!" hur gör man det? Får ju bara svårt att andas om jag tar mig i kragen. Hoppas denna dag slutar bra, nu känns det hopplöst. Fan vad hopplöst!
Dag 12299 - Gift med ilskan
Var motvilligt jag steg upp i morse. Med trötta kalla fötter begav jag mig ut i köket där barnen ordnat med en skål jordgubbsfil med müsli. Bordet runt omkring var ganska kladdigt och skeden, en oputsad silversked, såg ut att vara använd. Men vem kan krossa ett barns hjärta när de står och tittar på en med sina stora rådjursögon och ser jätte nöjda ut. Det var dessutom gott! Var nu lite lättare, fast jag var tvungen att tömma blåsan innan jag satte mig till ro med Borås tidning och koppen kaffe. Men det gick inte många minuter innan frugan och jag rök ihop, som vanligt nu förtiden. Hade god lust att slå sönder en av köksstolarna, men ångade mig. Jennyh har inte sämre temperament hon, utan avreagerade sig både ljudligt och med våld mot den stackars svarta stolen. Barnen blir ju inte direkt glada över vredesutbrotten, men det blev snart tyst. Frugan gick med sura steg och lade sig, själv satt jag i köket där bomben slagit ner. Med spydiga kommentarer och psykisk terror befinner vi oss i olika rum och skickar diverse problem fram och tillbaka mellan rummen utan större framgång.
-Bajsblöjan får mamma byta, jag är inte färdig med frukosten än! Men vem fick göra det? Jo jag, Jennyh SOMNADE förstås! och så vidare...
Orkar inte med det här helvetet längre, känns inget kul med någonting. Väldigt få roliga stunder och man börjar återigen tveka på hur allt skall bli. Fan man har ingen ork att göra något åt det, ingen lust eller glädje, känns meningslöst. Kanske är det så här det skall vara, att vara gift är mer än en dröm det är ett HELVETE också! Var skönt att skriva lite, återkommer. Träning ikväll vid sju, fast vill dit redan nu. Får se hur det blir med den saken. Ha det!
-Bajsblöjan får mamma byta, jag är inte färdig med frukosten än! Men vem fick göra det? Jo jag, Jennyh SOMNADE förstås! och så vidare...
Orkar inte med det här helvetet längre, känns inget kul med någonting. Väldigt få roliga stunder och man börjar återigen tveka på hur allt skall bli. Fan man har ingen ork att göra något åt det, ingen lust eller glädje, känns meningslöst. Kanske är det så här det skall vara, att vara gift är mer än en dröm det är ett HELVETE också! Var skönt att skriva lite, återkommer. Träning ikväll vid sju, fast vill dit redan nu. Får se hur det blir med den saken. Ha det!
onsdag 18 februari 2009
Dag 12298 - Då var det snart dags för årets Oscar
Jag satt precis och surfade runt lite på andra bloggar och sökte lite information om 2009 års Oscarsgala som går av stapeln på söndag natt, har blivit lite av en tradition att följa det live och så också i år. Kanal 9 sänder återigen direkt, hoppas bara att inte kanal 9:s sändning slutar innan galan är slut som förra året. Snopet var det när rutan plötsligt blev svart precis då de tunga statyetterna skulle delas ut. Ilska, besvikelse och trötta ögon fick jag bege mig till sängs utan upplösningen. Tror att detta var det första inlägget, eller ett av mina första i alla fall i denna blogg. Återkommer med ett utlåtande på måndag angående galan. Ser i alla fall fram emot att spendera en vaken natt framför teven söndag till måndag uppbunkrad med en kanna kaffe och diverse tilltugg. Nu skall det bli filmtajm i biorummet, något barnvänligt blir det eftersom ungarna skall vara med och Jennyh syster Stephanie, fast hon är ju inget barn ;). Tillsvidare ha en fortsatt bra dag.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)