Leta i den här bloggen

tisdag 24 januari 2012

Dag 13368 - Men hur gör jag nu?

Satan i gatan va jag var nervös i morse. Ville inte stiga upp. Ett möte låg framför mina fötter och jag ville inte. Men jag gick dit, jag var tvungen. En arbetsplats, massa annat folk och jag som en idiot måste presentera mig. En halvtidspraktik inom vården! Vården! Jag har alltid sett det som helt otänkbart att jobba inom vården. Men min kontaktperson på Lotsen har en helt annan tanke om mig och mitt kommande arbetsliv. Nu handlar inte detta om att sköta om sjuka människor mer om att finnas till hands, umgås och att jag skall växa som människa och pröva något nytt. Utveckla min sociala sida, som inte finns och aldrig gjort. Ont i magen, magkatarr utav bara helvete. Har haft det länge nu trots medicin har jag konstant ont. Ont i hela kroppen, känner mig inte frisk. Värk, denna jävla värk. Min ilska, mitt ältande, deppig och långt mellan skratten nu för tiden. Sömnlös, jag vill inte somna in har inte ro för det. Allt känns tråkigt och jag är fruktansvärt isolerad. Men jag skall ner och träna idag, känns nog bättre efter det. Jag får fokusera på träningen mer igen, är ju mitt i en kreatin period så det är ett bra tillfälle att förbättra mina resultat. Det är kul. Det värsta är att jag känner att orden jag skriver inte betyder någonting, jag hamnar här om och om igen. Skriver samma saker, nere på botten och finner inga nya ord att uttrycka hur jag känner. Återanvänder för att det skall bli en mening, ingen kreativitet överhuvudtaget. Mycket länge sedan jag målade, tecknade eller skapade någonting. Jag har inte ork eller känner det inte meningsfullt. Jag måste ändra på det. Sluta tänka negativt och på problemen. Sista klunken kaffe och sedan måste jag bege mig till gymmet. Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar