Leta i den här bloggen

måndag 9 januari 2012

Dag 13353 - Måndagen den 9 januari, en bra överskrift...

Känns inte bra idag, inte igår heller. Är ångestfylld och fruktansvärt nedstämd. Varken kunde eller ville sova inatt, oron höll mig vaken. Begynnande panikångest hotade, rädslan för att det skulle bryta ut fanns där konstant till jag somnade. Tittade på film, svårt att fokusera. Tankarna skapade kaos i mitt huvud. Kallsvettningar och värk. Värk i lederna, ont i magen. Nervös. Tankarna är återkommande, oro för att tiden bara går. Jag blir äldre och dummare. Stänger in mig och blir mer ensam. Argare och mer inåtvänd. Ledsen och tung i bröstet. Varför är det så svårt att vara lite mer lättsam och våga? Jävla helvetes rövkratta vad sur jag blir på min inbitna blyghet. Feg, fåordig och osäker. Obeslutsamheten är fruktansvärd. Jag bara gräver mig djupare i problem där jag borde handla annorlunda. Men jag kan inte även om jag i samma stund vet vad jag borde göra, så kan jag inte. Jag väljer enkla vägar som oftast blir de mest krångliga i slutändan. Helvete!!!
Äggen, potatisen, spenaten och fisken är färdig och det är jag med för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar