Leta i den här bloggen

torsdag 12 januari 2012

Dag 13356 - Kreatin vs. värk

Startade en ny kreatinperiod, startar med en uppladdning, vilket innebär 1 portion=1tsk=6gram, 4 gånger per dag i 5 dagar, sedan en portion dagligen på morgonen och efter träning. Beställde 2 kilo kreatin, storköp, på Gymgrossisten för 249 kr, så nu har jag ett tag framöver. Något jag upptäckte senaste jag åt kreatin som var i höstas var att min värk i knäna försvann! När jag slutade ta kreatinet kom värken tillbaka. Redan efter andra dagen som idag känner jag en betydlig förbättring i knäna, mindre värk vilket är helt underbart. Googlade för en stund sedan på ämnet och hittade flera intressanta artiklar som visade att kreatinet verkar ha positiv inverkan mot knäartros, vilket jag hoppas jag inte har. Är väl inte SÅ gammal ännu...
Startade ju bra även denna kreatinuppladdning med att bli sjuk! Huvudvärk och feber, om jag inte minns fel var det så även i höstas. Förmodligen bara en tillfällighet, får bli bättre på att dricka mycket vatten denna gång och dra ner på kaffet. Eftersom kreatin binder vatten och koffein är vätskedrivande så motverkar alltså kaffe och andra koffeinhaltiga drycker kreatinets effekt. Börjat äta kolhydrater igen efter uppehåll sedan maj förra året. Men inget frossande utan mest långsamma kolhydrater endast snabba tillsammans med protein direkt efter träning för återhämtningen. Mat snart är hungrig, det doftar från spisen och ögonen svider av lök-os! Skall försöka följa upp ämnet kontinuerligt framöver, skall bli intressant. God eftermiddag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar