Leta i den här bloggen

onsdag 30 november 2011

Dag 13313 - Läggdags för de flesta

Känner en begynnande trötthet i ögonvrån, halsbränna och värk i benen. Dags att lägga mig snart. Har ingen lust att sova. Tittade på två filmer nere i hemmabion ikväll, "Altered States" och "Maniac Cop". Det var på tiden, var veckor sedan senast. Är för rastlös för att sova, men vet inte vad jag skall göra istället så jag bara sitter. Retar mig på mig själv, fastnar med blicken på adventsstjärnan i fönstret som är lite feber mardrömsaktig. Gungar lite på stolen, känner att jag är pissenödig men orka inte bege mig på toa så jag gungar vidare på skinkhalvorna. Känner doften av kaffe från muggen som står strax till höger om datorn. Meningsfullt, inte alls. Men jag har ingen ro i kroppen. Är nervös, deppig, glad, arg, sjuk, tyst, misstänksam, misslyckad, nöjd och så rullar det på. Jag åker upp och ner i det kuperade landskapet som är mitt liv och bara är just nu. Vet inte om det är bra, lite rädd för att allt försvinner, rinner mig ur händerna. När jag saknar det är det redan förbi och försent. Hoppas denna natt blir lång, vill inte stiga upp än, vill sova ut. Jag är trött, utmattad både kroppsligt och psykiskt. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar