Leta i den här bloggen

torsdag 24 november 2011

Dag 13307 - Telefonterror

Telefonerna ringer, jag blir tokig! Vad är det inte folk förstår? Tycker det är ganska enkel matematik, svarar jag inte så har jag förhinder. Det värsta är att personen ifråga lämnar meddelande varje gång också. Jag orkar och vågar inte svara idag, inte igår heller för den delen. Jag blundar för verkligheten, den börjar komma för nära. Min framtid börjar synas och det är skrämmande. Vet vilka som försöker få tag på mig också. Försäkringskassan och Lotsen. Skrev ett mail precis och förklarade min situation och mina tankar, detta skickade jag till Lotsen. Vet att jag inte skulle få fram det jag tänker och tycker om jag tagit det per telefon. Jag blir så oerhört lätt övertalad och tvingad in i något utan att blinka. Fy fan! Terror är vad det är. Tanten på försäkringskassan verkar vara jagad med blåslampa, konstigt nu när jag är inskriven på Lotsen och där har regelbunden kontakt. Så många år som jag tidigare gått utan kontakt med någon utanför husets fyra väggar. Jag är tom i huvudet, ångestfylld och för jävla arg, ledsen och besvärad av allt runt omkring mig. Har ångest för min ekonomi och den jävla bur jag är inlåst i. Klumpen i magen bara växer och jag blir bara mer och mer inåtvänd igen. Ilskan riktas åt alla håll men främst mot mig själv. Det är så mycket jag måste göra men jag vet inte i vilken ända jag skall börja. Jag försöker välja den enkla vägen jämt men krånglar bara till det och lyckas alltid välja fel. Varje nytt steg är ett misslyckande känns det som nu. Känner en förbannad press på mig att jag måste göra något nu, måste hitta min yrkesväg. Pressen leder till stress, som leder till rädsla och skräck. Jag blir blind och vill bara gömma mig ännu mer. Jag är övertygad om att jag inte kommer klara av det jag ställer mig inför. Fan finns det ingen som vill köpa huvudet av mig? Alla tillbehör medföljer som behövs för installation (säljes utan garantier). Instruktionsbok och kontroll saknas tyvärr men fungerar säkert med en universal. Kan även tänka mig byte, lägger gärna en slant emellan men då måste håret vara intakt... Humor på hög nivå är kul och får mig att sväva iväg ibland, utan den hade jag inte suttit här på min röv och gurglat munskölj. Ha det bra alla som inte gör mitt liv till ett helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar