Leta i den här bloggen

lördag 11 juni 2011

Dag 13141 - Lekstugan ingen barnlek

Barnen och jag hade sovmorgon till närmare tio i morse, skönt? Nja jag sov inte så bra fast jag eftersträvade det under morgontimmarna. Men barnen verkade njuta av sömnen. Käkade frukost och satte ungarna i arbete med att snygga till sitt rum, blev faktiskt riktigt bra efter lite gap och skrik plus några timmar. Brorsan sov här inatt, eller snarare hos föräldrarna efter sitt nattpass. Hjälpte honom att lasta en soffa och lite snokning i garaget. Sedan greppade jag hammaren och ordnade med läkt till lekstugan. Nu är det bara målning kvar, nästan. Den blir så fin, mitt vår projekt! Är riktigt stolt över mitt bygge helt efter mina egna ritningar, som jag bär på inuti min ostrukturerade hjärna. Om vädret tillåter och om jag finner pensel och färg kanske till och med stugan får lite gladare nyanser innan sommaren nått sin mitt. En kaffedrink och lite Michael Jackson på stereon efter både Johnny Cash, Metallica och Sweetbox gör denna kvällen till en vinnare. Lite uppladdning inför konserten den tredje juli i Göteborg! Min yrsel är fortfarande påtaglig och minst sagt jävligt jobbig. Knappt att jag kan sitta raklång på den höga stolen utan att få svindel. Svanskotan gör sig påmind trots sittkudden, och nej jag jag har inte hemoröjder utan inflammationen jag hade förra veckan är inte riktigt över. Men jag skall inte klaga alltför mycket, dagen har varit bra och hoppas på en underbar söndag. En vecka kvar till min trettiosex årsdag, får ta vara på min ungdom de få dagar som är kvar ;) God natt alla helgdyrkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar