Leta i den här bloggen

fredag 4 juli 2008

Dag 12070 - Sommarkänslor

Den här veckan har varit ganska bra. Mitt möte med min terapeut i torsdags gjorde det klart för mig. Har haft en skön känsla av ork och glädje som jag inte känt av på väldigt länge. Den sköna upproriska känslan i magen och som sedan sprider sig i hela kroppen är härlig. Har tränat precis enligt planen denna vecka. Lyckats hitta på små roliga saker med barnen utan att det har känts problematiskt eller motigt. Ett stort tack till de sköna sommardagarna som varit. Har arbetat vidare med mina boktankar och sökt upp vilka möjligheter som finns. Som helhet en bra vecka. Tror att mycket beror på att jag bestämde mig i söndags kväll att hålla vissa strikta regler under veckan. Jag lyckades med dem och det stärker min självrespekt otroligt. Idag var det två stycken födelsedagar som skulle firas, jag höll mig därifrån. Orkade inte visa mig, detta är väl veckans nederlag. Men att träffa människor med frågor och att umgås gjorde mig illamående. Klarade helt enkelt inte av det. Jag har fördrivit dagen med en lång frukost. Ganska skönt. Sedan tog jag en bok och la mig på gräsmattan och lästa några kapitel. Underbart i den sköna hettan. Det var länge sedan jag kunde koppla av ute i trädgården utan att känna mig övervakad och bedömd. Grannarna ovanför reste i morse, lättnad. Nu slipper man allt klampande med deras gigantiska elefantfötter på kvällarna och deras blickar. Tror att jag verkligen avskyr denna familj eller framför allt en person som är både falsk och dömande. Men jag nonchalerar personen bara. Finns ingen anledning att lägga någon större vikt i att störa sig för mycket, mår jag bara ännu sämre av. Har nog med egna problem.

Än en gång har jag slarvat, har glömt av att hämta ut en av mina mediciner, känner ingen märkvärd skillnad förutom yrsel. Men det oroar mig att det kanske kommer ett bakslag och att jag drabbas av något verkligt obehagligt. Jag hatar att jag är så slarvig. Varför sätter jag mig i skiten på detta sätt. Det är ju så enkelt att undvika. Jag skjuter på så mycket saker utan att ta tag i dem i tid. Måste bättra mig på det. Kan vara minsta lilla sak till större ting som jag oroar mig för och därför inte tar tag i det. Problemen får oftast enorma konsekvenser då de ökar lavinartat till att bli så mycket större än vad de var från början.

Emil är på mycket bra humör idag, hans kompis Markus är på besök hos grannen. Han skall vara här hela helgen. Tillsammans hoppar de studsmatta, badar och leker i skogen. Emil försökte tappert lära sig cykla idag. Med hjälmen på huvudet och stödhjulen på monterade satte han sig på sadeln och försökte trampa. Men det gick inget vidare, han fattade inte riktigt hur han skulle gå tillväga. Han trampade lika mycket framåt som bakåt och då händer inte så mycket. Så det blev inte så långvarigt. Jennifer sover redan klockan är bara tjugo över sex och hon har sovit en timme redan. Förmodligen trött efter dagens två födelsedagskalas och allt springande med pappa i hälarna ute i trädgården. Jennyh ligger också hon och sover. Hon har huvudvärk. Tråkigt att hon drabbas av det när hon äntligen är ledig. Hoppas tabletterna verkar snart så vi kan ha en mysig kväll tillsammans. Själv sitter jag här i soffan och skriver och tittar på "Balls of Steel"tv400 ganska varierande humorprogram där vissa inslag är riktigt roliga och vissa riktigt usla. Jag blickar ut på balkongen och ser våran kryddodling som tagit sig bra i värmen och framför allt nederbörden som varit ganska kraftig det senaste. Från den öppna balkongdörren hör jag ljud av grannarna, fotbolls sparkande och gnissel från studsmattan. Glädjetjut från Emil och sus från träden som dansar i vinden. Doften av tändvätska från grillen sprider sig i vardagsrummet och skapar njutbara bilder i mitt huvud av en nygrillad köttbit med en fräsch sallad invid. En härlig sommarkväll. Nu skall jag planera kvällen mat som förmodligen blir laxfilé och grönsaker med en avokado som förrätt. Ett glas vitt vin och en snus efter det. Skall bli gott. Over and out.

1 kommentar:

  1. Har vart i Varberg i helgen. Låg på Apelvikens camping med husvagnen. Jag och 2 miljoner tyskar och andra dårar. Herregud, som en lyxig kåkstad i Johannesburg. Fast tyskt, då!
    Gott att du känner dig pigg!

    SvaraRadera