Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
måndag 31 oktober 2011
Dag 13283 - Överallt detta mörker!
Sitter nu trött vid datorn med en rykande kopp kaffe och några tända ljus för att lätta upp stämningen lite. Har så svårt för detta mörker, det gråa dystra mörker. Varit hos sjukgymnasten idag och sedan gick jag och körde ett träningspass motvilligt. Gick bra trots värk i både nacke och axlar. Är väldigt nedstämd idag, fick ett panikångest anfall men hejdade det ganska bra. Lyckades avleda och tona ned så det inte skenade iväg. Men tankarna har ändå spelat sitt eget spel idag. Inte mycket ork till någonting. Jennyh jobbar kväll idag, barnen har höstlov denna vecka. Blir väl några filmer ikväll eller Seinfeld kanske, för att fly vardagen. Ingen större lust att skriva heller. Tänkte avbryta medicineringen helt inom kommande dagar. Trappat ut den sista under några veckor nu och tror inte den gör någon nytta ändå, så kan lika väl klara mig utan. Har inte varit utan någon typ av medicin de senaste åtta åren, tror jag det är eller kanske ännu längre. Nej nu rundar jag av för idag, O....
lördag 29 oktober 2011
Dag 13281 Del II - Vardagsrummets stilla framfart...
Fick ett ryck nu under eftermiddagen att såpa golvet, valde att använda vitt pigment denna gång. Skall göras ungefär var femte gång. Detta utföres i samband med den vanliga städningen. Dammsuger först golvet, sedan blandar jag i 1-2 dl träsåpa till 10 liter vatten. Använder en röd nylonduk och skurar bort fläckar om så finnes (vilket det alltid gör). Sedan stryker jag ut ganska rikligt med blandningen med en vanlig skurtrasa liggandes på knä. Hela proceduren är mycket enkel som att svabba golvet helt enkelt! Nu känns rummet underbart fräscht igen, härlig doft av såpan blandat med trä. Byggde en takhylla förra helgen för DVD filmerna. Köpte två stycken hyllplan, limfog av furu obehandlat i storleken 2200x500mm. Placerade dem där gamla väggen varit. Lämnade ungefär 25 cm från taket av plankväggen för att kunna montera fast hyllorna i. Skall sedan behandla hyllplanen med vitt dekor vax, resultatet gör att träts struktur lyser igenom. Snyggt! Skall på undersidan montera belysning men det blir en senare fråga. Slut för idag, fortsatt trevlig helg.
Dag 13281 - Lördag Bloody Lördag
Försök till Loppis idag, ingen jätte hit men har ju inte marknadsfört mig heller så vad fan skulle jag vänta mig
fredag 28 oktober 2011
Dag 13280 - Halloween Horror och Villastans Loppis

Halloween helgen står för dörren. Missade givetvis att Emil skulle vara utklädd i skolan, men bäst som jag är ordnade jag det :-) Min bror Hans hade gamla elaka clown masker i källaren så det blev räddningen, tack Hans!
Började med skräckfilmstema igår kväll. Såg en och en halv film, den första: "Rituals" (aka Floden utan återvändo) riktigt spännande och obehagligt vildmarksäventyr. Lite i samma stil som "Deliverance". Andra filmen som jag påbörjade, såg första timmen är mondo/shockumentary klassikern "Mondo cane" underhållande, bizarrt och måste ses färdigt idag. Lite sugen på några kannibalfilmer också, plockat fram ett par Jess Franco kalkoner "Cannibals" och "Devil Hunter", blir nog en underhållande soppa!Tänkte ha loppis imorgon, plockat ihop och skall plocka ihop mer under dagen. Har massor av film som skall säljas, otroligt vad prylar man hittar när man börjar leta i sina gömmor. Massor av kläder, skor, porslin, elektronik, skivor, filmer, möbler och annat krims-krams. Håller tummarna att mycket försvinner, välkomna klockan 11.00 på Orregatan 16 i Borås. Trevlig helg muppets!
torsdag 27 oktober 2011
Dag 13279 - Mannen på bilden...
Nalledagen är det idag, barnen skulle ha med sig gossedjur idag till sina dagliga aktiviteter på förskolan och i förskoleklass. Emil skulle även bli firad för att han fyllt år under hösten tillsammans med alla andra som också gjort det. Blev en ganska lugn morgon där allt flöt bra. Skönt hatar när stressen förstör allt. Det gör mig ilsk och otålig, kan inte hantera stressiga situationer. Precis kommit hem från sjukgymnasten, fick lite elektiskt massage i nacken och hon sträckte ut mina nackmuskler. Fick med några övningar (mannen på bilden (tänk Hans Villius) är inte samma som skrivit inlägget ;-)) som jag skall köra dagligen, jag MÅSTE köra dem dagligen. Annars blir jag inte av med problemen. Problemet är att nackmuskeln är för kort så den måste tänjas. Stretcha nacken mer alltså. Håller huvudet i framskjutet läge för jämnan vilket jag aldrig tänkt på. Måste tänka på detta och inte skjuta fram huvudet som en jävla tupp... Mmm, proteindrinken var riktigt god! hallon/vanilj och grädde. Tänkte ta mig en promenad till gymmet och köra ett bröst/framsida axlar pass. En bra dag idag också, inte varit arg än... ta i trä... Audioslave i bakgrunden, lysande, Chris Cornell har en sjukt bra stämma.
onsdag 26 oktober 2011
Dag 13278 - Apropå det är jag på bushumör
Över till något annat, någon som minns Gorbatjovs klassiska utspel: "En traktor... en traktor... en traktor..." från "Helt apropå" med Stellan Sundahl bl a? På sin tid ungefär lika tjatigt som "Tack för det televerket..." eller "...en snigel på ögat" eller "...när Johan känner sig lite kinkig". Nåväl tillbaka till traktorn... tänkte jag skulle försöka mig på att använda traktor räkning när jag vaggar mig till sömns istället för de gamla fårskallarna som är halvdöda med ryggskott vid det här laget då de fått hoppa över staket i trettio år. Dags för Gorbatjov alltså är veckans hetaste tips från min sida i denna kalla årstid! ;-)
Protein & kreatin, kaffe, ett paket bacon och ett stort hårdkokt ägg är min frukost. Känner mig förvånansvärt pigg idag, inte förväntat alls. Kul att bli överraskad helt utan ansträngning för en gångs skull. Barnen är hemma idag också, förkylningen har satt sig i luftrören. Lite rastlöshet känner jag ligger som en dimma över lägenheten. Emil och Jennifer behöver väl aktiveras lite. Hör att de skapat en hoppborg i sitt rum, duns, duns snart kommer det väl skrik. I väntan på det lyssnar jag på "In Flames - Delight And Angers" på min telefon... vilket jävla tryck... mina trumhinnor lär inte överleva förmiddagen... Trevlig fortsättning på dagen, här en fantastisk låt från en fantastisk grupp Tool kickar röv!
måndag 24 oktober 2011
Dag 13276 - I väntan på resten av livet
Tom i huvudet. Benmärgen har runnit ur min kropp. Då är det kört, kroppens slutna system vägrar påfyllning. Känner hur livet rinner mellan fingrarna. Jag är inte nöjd, jag är nere i en dal där jag famlar i mörker. Nyligen var jag där uppe på toppen. Men föll handlöst och utan förvarning. Hoppas finna stegen upp snart igen. Sitter här med min kliande flerdagsstubb och kall svettas. Kläderna sitter obekvämt men jag förmår mig inte att byta. Jag vill göra någonting, men jag vet inte vad. Står i startgroparna utan armar och ben med en vilja som spretar åt alla håll utan mål. Inåtvänd är säkraste alternativet för att inte ställa till det. Antingen eller är det som gäller. Inte mycket mellanting förutom jag själv som person. Där är jag bäst, där är jag säkrast, smyga mig fram då har jag kontroll. Tar jag plats blir det fel. Då gör jag bort mig. Det blir obehagligt. Spelplanen skingras, kvar är jag mitt i rampljuset. Utblottad och bedömd. Humor är roligt och det har jag i min egna lilla värld. Skrattar som en mupp på hal is ibland. Det är befriande. Det smittar. Jag vill smitta, det är kul! Det finns en gnista någonstans, det är väl bara att finna den som nålen i höstacken. Ångest dämpande? ja tack i väntan på något bättre och en kopp kaffe till för att försvara mitt dagliga behov av Omeprazol. Ju mer jag tänker desto rörigare blir det. Jag försvinner allt längre från civilisationen och svävar runt likt ett asplöv. Långt från verkligheten, drömmande om en annan värld där jag står stark med båda fötterna på jorden, där är jag härskare... kanske inte men där är jag stolt över mig själv och mitt liv. God eftermiddag Sverige!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
