Leta i den här bloggen

måndag 4 mars 2013

Vecka 3

Ny måndag och den tredje med kaloriräkning med hjälp av ShapeUp. Går nedåt men lite långsammare än planerat den senaste veckan. Har hur som helst fått mer ork på gymmet och varit mer motiverad till promenader. Tog en extra runda idag efter att jag lämnat Emil i skolan, hade "Foo Fighters" i öronen, jo de fick plats, underbart till den kyliga luften och solens morgonstrålar.
Tillbaks till ShapeUp så gillar jag att ha något som taggar mig, även roligt att dokumentera och se hela kalaset i siffror och diagram :) det är min melodi, som Alice Babs hade uttryckt det... Åt en något sen frukost bestående av kaffe och en pannkaka bestående av:
1 ägg
0,5 dl fiberhavregryn
0,5 dl panncake mix
1 dl lättmjölk
1 dl vatten
1 msk kakao
Lite Caderel Stevia sötningsmedel
En nypa salt
Lite fett i pannan
Äppelmos på de färdiga pannkakorna.

Smakade inte jättegott då jag stod i egna tankar och hällde allt i pannan så det blev en tjock istället för flera tunna :D
Nu vill jag förtydliga att jag inte är usel på matlagning utan bara måndagsvimsig och mycket tankspridd. Försöker motarbeta mitt depressiva jag och då blir det lite kaotiskt ibland! God förmiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar