Leta i den här bloggen

söndag 21 augusti 2011

Dag 13212 - Mannaja - en film och ett alias

Nu sitter jag här själv igen, vaken och vill inte gå och lägga mig. Sett ett antal filmer ikväll. Först "Janne Långben The Movie" och sedan fick de se ytterligare en Långben film medan jag slängde ett ko öga då och då. Nattade barnen ordnade med lite kvällsomelett och slängde in italienska spaghettirullen "Mannaja", en knallhård western med stentuff hjälte! Det jag störde mig på delade jag även med mig på Facebook (givetvis kan jag ju inte låta bli så fort en störande tanke eller något liknande poppar upp i skallen). Musiken speciellt en låt, titelmelodin som även dyker upp lite varstans under filmens gång har en man med en fruktansvärt enerverande icke musikalisk stämma, det låter som Johnny Cash misslyckade en äggstvilling skulle försöka sig på en sångkarriär... eller åtminstone måste han svalt navelsträngen för att få den rövrösten och förmodligen kräkts upp den i regissörens (Sergio Martino) öron för att lyckats med konststycket att få in kilat låten under filmens gång. Det värsta är att låten skapar ett beroende till slut. Jag nynnar på den fortfarande... Helvete!!! Men filmen var bra :)
Veckan som gick var första veckan på BES som jag tidigare skrivit om. Men i fredags stannade jag hemma, orkade inte resa mig ur sängen knappt. Vaknat med den satans huvudvärken i två veckor nu och i fredags var den ännu värre. Äter medicin som andra äter... jag kommer inte på något bra... lakrits kanske, popcorn, chips, potatis.... jaja jag äter mycket smärt stillande helt enkelt. Ringde min vårdcentral och bokade äntligen tid för utredning kring min värk som sitter i de flesta leder och gångjärn i kroppen. Journalen fick jag från ortopeden så nu är det väl bara att invänta domedagen. Nej nu får det vara för ikväll, abrupt är det bästa när man har kul... Frugan borde väl trippa in snart, hon har haft tjejkväll med en vän. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar