Leta i den här bloggen

torsdag 5 maj 2011

Dag 13104 - Livets kryddor... (-Ja vad fan skulle jag skriva?!)

Kom nyligen innanför dörren. Har varit på ett armpass på gymmet. Biceps och triceps samt lite mage. Ganska så slutkörd. Nu sitter jag och efter svettas i väntans tider. Skall hämta barnen vid fyra och sedan frugan.
Har haft en hyfsad vecka än så länge. Varit en del dalar men inget som varit outhärdligt. Humöret har ju sprängt termometern några gånger, lite svajig i mitt temperament skulle jag kunna uttrycka det. Går ganska lätt i taket för småsaker och har inte lång stubin. Tror väl det beror på min nedtrappning av en av mina mediciner. Skall få professionell hjälp men det imorgon efter samtal med min psykolog kontakt på Solhem. Självklart trappade jag ner för fort, jag är ganska så ivrig när det kommer till förändring. Vill gärna få det överstökat snabbt och starta mitt "nya liv". Hur detta blir utan medicin vet i fan. Har ju ätit Efexor, som det handlar om, i fem år tror jag det är så ett visst beroende har ju det medfört. Det är ju abstinens som drabbar mig nu det märks ju ganska tydligt, eller snarare förstår jag det nu efter att omgivningen upplyst mig om det. Senaste dagarna har jag haft ganska kraftig yrsel, illamående och allmänt yr i bollen. Inte vart med riktigt, klumpfoten har fastnat i gyttjan som man brukar säga... Fast idag, ta i ekologiskt odlat trä, har jag mått bra! Lika troligt som att en elefant skulle kunna flyga över sjön är det väl att någon skulle ana en positiv mening från mina ganska oanvända stämband... eller välslipade fingertoppar som kanske passar sig bättre i detta kontaktnät. Enkelspårig kommunikation utan svar på tal, ganska skönt! Då vågar jag ju i alla fall uttrycka mig som jag innerst inne tycker. (hoppas ingen skickar någon kommentar nu...) Jo men för fan era satans odågor skicka en rad eller två, så jag vet att det är någon levande själ som läser mitt dravel... eller kontakt från andra sidan hade inte vart helt åt skogen det heller. Kanske skulle jag då få lite perspektiv på livet och ...döden?! Well well well som engelsmännen säger nu är det dags för påfyllning i magen av lite kolhydrater och protein så att tarmen får sig en omgång! God fortsättning på dagen och dra dit pepparn inte växer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar