Leta i den här bloggen

lördag 7 maj 2011

Dag 13106 - Dimman ligger tät, känner stickningar i svalget...

Lördag bloody lördag, eller snarare ljuva lördag. Var uppe med tuppen och letade efter byxor i tvättkorgen (den rena) till Jennifer som prompt skulle ordna med dagens utstyrsel klockan fem i sex. Jag höll ganska god min samtidigt som jag försökte övertala henne till att göra det sen... Men det gick ju inte. Jag fick snällt leta vidare med min värkande axel som jag varit tvungen att ligga på hela natten då Emil absolut skulle sova jämte mig och ja precis putta ut mig emot kanten. Somnade om och vaknade några timmar senare, yrvarken och vimsig. Telefonen ringde och givetvis kan jag ALDRIG erkänna att jag blev väckt. Vad är det för pinsamt med det egentligen? Kanske att jag råkade sova till halv elva? Men behövdes satt och tittade på film till två så jag var ganska trött. Jag som aldrig svarar i telefonen svarade nu och hör och häpna på ett dolt nummer!!! Trodde i min yrvakenhet att det var fredag och att Solhem ringde för att boka en tid. Så jag kastade mig på luren... resten är inte så intressant.
 Körde veckans fjärde träningspass idag, gick mycket bra. Stark som en nyskiten oxe, ökade i vikt på ett par övningar. Blev bröst, framsida axlar och mage idag. Nu känner jag mig relativt nöjd! Barnen är på cirkus idag med svärmor ute i Viskafors. Barnen var mer än uppspelta inför besöket. Emil har länge velat gå. Jennifer har ju redan varit på cirkus en gång till Emils förtvivlan. Men nu är de i alla fall iväg och jag hoppas verkligen de har roligt. Tror det blir lite röj här i lägenheten idag och en avkopplande dusch för att lösa upp den intorkade sura svetten med en touch av parfym som ligger likt en syrlig tät dimma i en meters omkrets kring mig, tungt gympass skyller jag på. Den meningen skapade säkert en och annan sur uppstötning kan jag tänka mig :)
Fortsatt trevlig lördag till er alla från mig och mina andra jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar