Leta i den här bloggen

tisdag 10 maj 2011

Dag 13109 - Uppvaknandet en mardröm

Ljudet av en tvättkorg som upprepade gånger slår hårt mot trägolvet sliter mig ur mina drömmar. En våg av ilskna känslor sköljer över min kropp som accelererar min vrede till oanade höjder. Galopperande snabbt slits rosslet ur halsen. Jag finner mig plötsligt sittandes i dunkel belysning inlåst på toaletten, klämkäckt strömmar Radio Rix ur duschradions obefintliga högtalare, endast för att störa mina öron från att snappa upp andra ljudvågor. Jag är vaken, hjärtat slår hårda slag, huvudvärken är på frammarsch. Hoppas jag imorgon vaknar till fågelkvitter och doften av nybryggt kaffe som kärleksfullt svävar mig till frukostbordet. Då lovar jag att inte vara bitter, sur och tvär. God morgon på Er träpatroner och annat patrask!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar