Leta i den här bloggen

måndag 4 maj 2009

Dag 12373 - Biverkningar från helgen

Valborg och första maj är förbi. En rolig helg har det varit. Firade Fredrik i lördags med grillat kött, kubbspel och en hel del skratt och trevligt sällskap. När klockan började närma sig midnatt åkte vi ner till stan och Harrys, som vanligt när man går ut är det sällan roligt. Slutade inte bra inte för att jag gjorde något utan för att en vän av oförklarlig anledning spårade ur och attackerade mig. Jag behöll lugnet eftersom jag vet att inte det tjänar någonting till att gå till attack, hade förlorat på det själv. Blev inte ens förbannad konstigt nog, brukar alltid bli det annars, men det var skönt att inte bry sig något nämnvärt. Fick bara något blåmärke och sedan gick jag därifrån och mötte upp med Jennyh och brorsan var med också. Hem till lugnet och en väntande sovmorgon i källaren. Mycket skönt att få sova ut utan barnskrik och kaos. Jennyhs kusin var nämligen barnvakt så dom var i trygga händer på övervåningen. Mycket tacksam för att hon körde alla dessa mil bara för att passa våra små troll. Blev ganska sent framför teven, måndagen hann påbörjas och blev några timmar gammal innan jag fortsatte min färd från soffan till sängen, sova några timmar och sedan upp för att köra barnen till dagis. Klockan elva idag skall jag lämna bilen på reparation för att jag blev påbackad i december, har inte fått tummen ur förrän nu men nu är det dax. Kollade upp att vi får hyrbil under tiden. Jennyh är ju beroende av det eftersom hon kör till Alingsås dagligen. Skall till läkaren klocka halv två idag med kolla min ledvärk, bortdomnade fot och halva underbenet samt handleden som jag skadade förra våren, har ju haft det så ett bra tag nu. Känns som man är ett måndagsexemplar, allt är fel och krånglar. Får se vad läkare säger. Hoppas på en lika fin vecka, skall försöka röra på mig mer än föregående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar