Leta i den här bloggen

onsdag 20 maj 2009

Dag 12389 - Lev i nuet och skit i pensionen!

Precis varit och hämtat barnen från dagis innan dess ett intensivt armpass på gymmet. Kände mig mycket stark idag, inga större besvär med värken i armarna. Mycket sitter nog mentalt också. Fick mina provsvar igår, och de var till min förvåning perfekta! Konstigt, hade nog väntat mig ett nedsvärtat papper med diverse sjukdomar, reumatiska besvär och dödsbesked. Nja kanske inte riktigt men ibland känner man sig inte något vidare levande. Som om kroppen håller på att falla isär, implodera eller lösas upp i tomma intet och blåsa iväg med vindens fart utan att någon lägger märke till det. Nu är ju inte verkligheten sådan så jag får acceptera det och försöka förklara för andra att det inte är fysiskt som jag mår dåligt utan... ja som är så jävla svårt för andra att fatta och skrämmande. Man skämtar till sista alltid bort verkligheten för verkligheten blir för skamfylld. Jobbigt, visserligen är det inte särskilt ofta jag behöver ställas inför detta dilemma att ljuga eller skämmas för sanningen eller bara göra mig själv till åtlöje och skoja bort allt. Jag är bra på att undvika dessa tillfällen. Annars är det ganska bra just nu, tro det eller ej... Då kan de flesta räkna ut att det inte är något skämt jag precis drog, för då väntar ni väl fortfarande på poängen och det får ni isåfall göra långt framöver för den kommer aldrig. Poängen med allt har jag inte listat ut än, poängen med att planera och se framåt finns inte i min värld. Poängen för mig är att leva bra i nuet annars hade jag nog redan köpt en kista på avbetalning eller börjat med individuellt pensionssparande! Lyckades smita ifrån en försäkringsman förra veckan som ville informera om det viktiga med det. Kanske borde göra det i alla fall. Men känns ganska meningslöst att spara och nästan se fram emot en trygg pension om trettio jävla år. Varför se fram och vänta på något så långt fram då glömmer man ju leva nu. Eller? Fast det är klart om jag börjar nu slipper jag ligga mina barn till last när dom vuxit upp. Vill man ju inte göra. Ja det var några rader från denna underbara majdag. Tycker mig höra barnrop eka mellan husen och undrar om det inte är Emil och Jennifer som plågar mina föräldrar. Men det kan dom gott göra lite grann till ;) får mycket av det ändå så skrik av er så ni somnar i kväll ungar. Då var det helgdag imorgon hoppas det blir bra väder och lite aktiviteter. Dra åt skogen alla satans sändebud och ni andra som inte tillhör den delen en fortsatt trevlig eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar