Leta i den här bloggen

lördag 29 oktober 2011

Dag 13281 - LOPPIS!!!

Öppet från klockan 11.00 idag lördag på Orregatan 16 i Borås, Välkomna!

fredag 28 oktober 2011

Dag 13280 - Halloween Horror och Villastans Loppis

Halloween helgen står för dörren. Missade givetvis att Emil skulle vara utklädd i skolan, men bäst som jag är ordnade jag det :-) Min bror Hans hade gamla elaka clown masker i källaren så det blev räddningen, tack Hans!
 Började med skräckfilmstema igår kväll. Såg en och en halv film, den första: "Rituals" (aka Floden utan återvändo) riktigt spännande och obehagligt vildmarksäventyr. Lite i samma stil som "Deliverance". Andra filmen som jag påbörjade, såg första timmen är mondo/shockumentary klassikern "Mondo cane" underhållande, bizarrt och måste ses färdigt idag. Lite sugen på några kannibalfilmer också, plockat fram ett par Jess Franco kalkoner "Cannibals" och "Devil Hunter", blir nog en underhållande soppa!

Tänkte ha loppis imorgon, plockat ihop och skall plocka ihop mer under dagen. Har massor av film som skall säljas, otroligt vad prylar man hittar när man börjar leta i sina gömmor. Massor av kläder, skor, porslin, elektronik, skivor, filmer, möbler och annat krims-krams. Håller tummarna att mycket försvinner, välkomna klockan 11.00 på Orregatan 16 i Borås. Trevlig helg muppets!

torsdag 27 oktober 2011

Baletthororna (a ka The Ballet Whores from Hell)

Dag 13279 - Mannen på bilden...

Nalledagen är det idag, barnen skulle ha med sig gossedjur idag till sina dagliga aktiviteter på förskolan och i förskoleklass. Emil skulle även bli firad för att han fyllt år under hösten tillsammans med alla andra som också gjort det. Blev en ganska lugn morgon där allt flöt bra. Skönt hatar när stressen förstör allt. Det gör mig ilsk och otålig, kan inte hantera stressiga situationer. Precis kommit hem från sjukgymnasten, fick lite elektiskt massage i nacken och hon sträckte ut mina nackmuskler. Fick med några övningar (mannen på bilden (tänk Hans Villius) är inte samma som skrivit inlägget ;-)) som jag skall köra dagligen, jag MÅSTE köra dem dagligen. Annars blir jag inte av med problemen. Problemet är att nackmuskeln är för kort så den måste tänjas. Stretcha nacken mer alltså. Håller huvudet i framskjutet läge för jämnan vilket jag aldrig tänkt på. Måste tänka på detta och inte skjuta fram huvudet som en jävla tupp... Mmm, proteindrinken var riktigt god! hallon/vanilj och grädde. Tänkte ta mig en promenad till gymmet och köra ett bröst/framsida axlar pass. En bra dag idag också, inte varit arg än... ta i trä... Audioslave i bakgrunden, lysande, Chris Cornell har en sjukt bra stämma.

onsdag 26 oktober 2011

Dag 13278 - Apropå det är jag på bushumör

Känner mig lite på bushumör för tillfället. Men vad skall jag rikta det emot? Får väl springa omkring i lägenheten och vara lite små crazy i väntan på herr rörmokare som skall koppla in nya toaletten, äntligen! Då har vi två sitsar att värma :-)

Över till något annat, någon som minns Gorbatjovs klassiska utspel: "En traktor... en traktor... en traktor..." från "Helt apropå" med Stellan Sundahl bl a? På sin tid ungefär lika tjatigt som "Tack för det televerket..." eller "...en snigel på ögat" eller "...när Johan känner sig lite kinkig". Nåväl tillbaka till traktorn... tänkte jag skulle försöka mig på att använda traktor räkning när jag vaggar mig till sömns istället för de gamla fårskallarna som är halvdöda med ryggskott vid det här laget då de fått hoppa över staket i trettio år. Dags för Gorbatjov alltså är veckans hetaste tips från min sida i denna kalla årstid! ;-)

Protein & kreatin, kaffe, ett paket bacon och ett stort hårdkokt ägg är min frukost. Känner mig förvånansvärt pigg idag, inte förväntat alls. Kul att bli överraskad helt utan ansträngning för en gångs skull. Barnen är hemma idag också, förkylningen har satt sig i luftrören. Lite rastlöshet känner jag ligger som en dimma över lägenheten. Emil och Jennifer behöver väl aktiveras lite. Hör att de skapat en hoppborg i sitt rum, duns, duns snart kommer det väl skrik. I väntan på det lyssnar jag på "In Flames - Delight And Angers" på min telefon... vilket jävla tryck... mina trumhinnor lär inte överleva förmiddagen...



Trevlig fortsättning på dagen, här en fantastisk låt från en fantastisk grupp Tool kickar röv!

In Flames - Delight And Angers

måndag 24 oktober 2011

Dag 13276 - I väntan på resten av livet

Tom i huvudet. Benmärgen har runnit ur min kropp. Då är det kört, kroppens slutna system vägrar påfyllning. Känner hur livet rinner mellan fingrarna. Jag är inte nöjd, jag är nere i en dal där jag famlar i mörker. Nyligen var jag där uppe på toppen. Men föll handlöst och utan förvarning. Hoppas finna stegen upp snart igen. Sitter här med min kliande flerdagsstubb och kall svettas. Kläderna sitter obekvämt men jag förmår mig inte att byta.  Jag vill göra någonting, men jag vet inte vad. Står i startgroparna utan armar och ben med en vilja som spretar åt alla håll utan mål. Inåtvänd är säkraste alternativet för att inte ställa till det. Antingen eller är det som gäller. Inte mycket mellanting förutom jag själv som person. Där är jag bäst, där är jag säkrast, smyga mig fram då har jag kontroll. Tar jag plats blir det fel. Då gör jag bort mig. Det blir obehagligt. Spelplanen skingras, kvar är jag mitt i rampljuset. Utblottad och bedömd. Humor är roligt och det har jag i min egna lilla värld. Skrattar som en mupp på hal is ibland. Det är befriande. Det smittar. Jag vill smitta, det är kul! Det finns en gnista någonstans, det är väl bara att finna den som nålen i höstacken. Ångest dämpande? ja tack i väntan på något bättre och en kopp kaffe till för att försvara mitt dagliga behov av Omeprazol. Ju mer jag tänker desto rörigare blir det. Jag försvinner allt längre från civilisationen och svävar runt likt ett asplöv. Långt från verkligheten, drömmande om en annan värld där jag står stark med båda fötterna på jorden, där är jag härskare... kanske inte men där är jag stolt över mig själv och mitt liv. God eftermiddag Sverige!

Dag 13276 - Skrivkramp...


Rosslig hosta väckte mig. Jennifer är sjuk idag. Sörplat i mig morgonens första kaffe och proteinshake toppad med kreatin. Försöker hitta ett bekvämt läge för nacken när jag nu ligger i soffan. Jennifer sitter vid min dator och spelar Hello Kitty-spel. Har svårt för måndagsmorgnar. Speciellt så här under den mörkare delen av året. Helgen har varit turbulent. Ilska, inga tårar, skratt, ganska lat, kreativ, jävligt trött, värk, gäsp, fan i helvete, finns nog en ljusning. Kramp i lillfingret, klaga kan jag. God morgon Sverige!

lördag 22 oktober 2011

Dag 13274 - Kannibaler firar också helg

Lyssnar på Filter, humöret är lågt denna dystra gråa lördag. Somnade innan tolv igår fredag! Det har inte hänt så långt jag kan minnas och vaknade inte förrän elva. Sov oroligt hela natten och vaknade i vredesutbrott några gånger under morgonen. Men ville inte stiga upp. Ingen ork till någonting. Huvudet värker som vanligt och jag vet inte hur jag skall vända på denna pannkaka. Det är mycket jag borde göra, borde lägga golv masonit, borde borde gå och träna, borde vara glad, borde vara en annan människa. Men det är svårt att kräla ur sitt eget skinn i verkligheten. I fantasin har jag gjort det många gånger, slitit mitt kött i stycken och sedan kalasat på hela måltiden till tända ljus och ett glas rött... Men det hade nog inte varit lika romantiskt i verkliga livet, mer smärta och slafs och sega bitar som behövt en rejäl dos rosmarin, salt och peppar för att inte bara smaka sur skosula. Nu är skivan färdigbränd. Ordnade med en Filter compilation till bilen, måste ha lite variation där. Ha en skön lördag ni som inte planerar förvandlas till kannibaler ;-) Humor förlänger livet och skapar fjäderlätta moln även i helvetet.