Leta i den här bloggen

lördag 31 oktober 2015

En natt i oktober

Vaknade till för att jag behövde nattpissa och nu ligger jag här klarvaken och stirrar ut i mörkret. Det ger tid åt massa tankar mest jobbiga om varför allt har blivit som det har blivit i mitt liv. Allt helvete startade med en utbrändhet 2000 när jag jobbade som gruppledare på städföretaget Partena Clean (idag Sodexo) och sen har det bara blivit värre med åren, diagnos på diagnos och massa mediciner som inte gjort någon nytta. Har jag blivit något klokare då? Nej snarare ännu mer vilsen, ångestfylld och deprimerad. Och nu går jag på sjukersättning eftersom jag är obotligt sjuk, kroniskt deprimerad, ej mottaglig för hjälp... Mycket har jag fått höra och det gör ju inte att jag mår bättre direkt. Men allt är och har inte varit skit, har ju en fru och två välskapta barn som jag älskar över allt annat, utan dem hade jag inte klarat mig. Det är såna tankar som snurrar i min skalle när klockan är 4:44, en Alla helgons natt i Strömstad. Imorgon bär det av hem mot Borås igen. Fortsatt god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar