Leta i den här bloggen

onsdag 28 november 2012

En tung dag

Har varit en påfrestande dag, min farmor Margit har blivit mycket dålig och ligger på dödsbädden. Var nere med pappa och mamma idag och hälsade på. Kändes jobbigt då jag såg hur dålig hon blivit. Går så fort. Farmor har ju alltid varit speciell för mig, har varit med henne mycket ensam sedan jag var liten. Spenderade många somrar i stugan i Apelviken, Varberg. Vi hade alltid roligt, hon letade burkar med mig, missuppfatta mig inte det var jag som var burkletare inte farmor. Men hon ställde alltid upp och det måste varit pinsamt för henne många gånger. Vi cyklade, bakade, drack te och spelade kort sena nätter. När jag ville sätta upp parasoll inomhus sa hon aldrig nej till det. Fick alltid stekt ägg på macka på sängen när jag tittade på sommarlovsmorgon, men sedan ville hon alltid röja upp fort, vilket inte jag studsade upp ur sängen med glädje för att göra :). Har mycket bra minnen och det känns fruktansvärt tungt nu när verkligheten kommer så nära plötsligt. Tanken har ju alltid funnits där att en dag försvinner alla ur livet men det går inte förbereda sig. Är ledsen även om det inte syns utåt, det kan jag inte visa. Har aldrig kunnat och kommer nog aldrig kunna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar