Leta i den här bloggen

måndag 22 juni 2009

Dag 12422 - AC/DC vilket band!

Nu har äntligen sommaren kommit, ligger på gräsmatten på ett vitt badlakan med SJ loggan dekorerad nedtill. Var på AC/DC på Ullevi igår kväll. Mycket bra konsert, såg dem för åtta år sedan, då också på Ullevi. Det mest irriterande igår var väl att få vänta i tre timmar på att förbanden skulle spela färdigt. Men vilket tryck, plötsligt går det upp för en hur fantastiskt mycket hårdrocksklassiker detta band skapat, och hur sannslöst stora dom är! För att inte tala om Angus sannslösa ägande av scen och hans gester och uttryck är publikens lag. Hans scennärvaro och energi är otrolig. För att inte tala om skicklighet, jag bugar och har inget mer att tillägga. Älskar det helt enkelt, även om vissa av låtarna inte lät så bra som dom brukar, en liten besvikelse var ju en gammal favorit, Thunderstruck som inte var helt i synk med mina trumhinnor. Började känna av halsen igår och idag mår jag inget vidare, huvudet som en ballong och värker. Hoppas inte det blir långvarigt. Första gången jag skriver bloginlägg med mobilen Nokia E71, nöjd än så länge. Kanske blir lite fler inlägg nu det närmsta. Fortsatt trevlig sommar hoppas på sol och värme.

1 kommentar:

  1. Visst var det en höjdarkonsert och visst är Angus kung. Frågan är dock hur länge till han orkar. Jag fick en viss oroskänsla över att det mycket väl kan ha varit den sista gången som AC/DC besöker Sverige och fortfarande kan leverera utan att bli en parodi på sig själva.

    SvaraRadera