Leta i den här bloggen

torsdag 15 september 2011

Dag 13237 - På vift...

Känner mig tvungen att skriva några rader. Precis kommit hem från BES, sitter här med en proteinshake bredvid mig och en fylld urinblåsa. Vart en känsloblandad dag idag, började ganska bra med att jag var glad trots orolig natt med kryp i benen. Kom sedan in i en nedstämd liten period under förmiddagslektionen för att sedan stiga ovan den nollgradiga skalan från minus till plus med en hel del skratt som visserligen inte förbättrade huvudvärken. Det är satans jobbigt när jag är så vilsen av oro och pendlar mellan extremt glad och jävligt ledsen under kort tidsrymd. Ilskan pyser ofta över för att lätta på trycket, väl behövlig men kommer ofta ut i för stora proportioner. Vad händer? Vilken riktning skall jag ta i kommande korsning? Kommer satan i gatan att stoppa mig än en gång? Jag kör väl förmodligen in på en liten grusväg, väl dold från omvärlden och skapar min egna lilla trygga värld igen eller inte...

torsdag 8 september 2011

Dag 13230 - Renoveringen fortsätter...


Skriver ett par rader i väntan på att första lagret av såpan skall torka så jag kan gå in och slipa innan nästa lager skall läggas.
De senaste dagarna har vi målat tak, väggar och nu slipat golvet, lutat det och nu till sist såpabehandling med vitt pigment. Nästa steg är att ordna med tapet på en vägg. Valt en fototapet föreställande en mur. Blir spännande att försöka sig på det och få det snyggt. Även en fototapet (bokskog) skall lyfta sovrummet, men den får vänta tills vardagsrummet är färdigt. När vi tog ner väggen för ett tag sedan sparade vi en liten del som vi nu skall behandla med ett vitt dekorvax. Fördelen med att använda det gentemot lasyr eller bets är att det är mer lättanvänt och att resultatet blir bra. Risken med de andra metoderna är att det lätt blir penseldrag. Lägger in lite bilder för den som är intresserad. 



 
  

  

måndag 5 september 2011

Dag 13227 - Normalize

Börjar veckan med att gnälla lite över min ryggvärk, GNÄLL! så nu känns det redan mycket bättre. Lyckade med bedriften att lämna barnen i tid idag i lugn och ro. Serverade frukost och packade min träningsväska. Begav mig till gymmet och körde ett rygg och baksida axelpass. Skönt efteråt, men ryggen värker, strålar ut i vänster ben. Imorgon skall jag till vårdcentralen för utredning angående ledvärk. Nog om det. Ledig från BES måndag-onsdag. Ganska skönt faktiskt. Skall försöka måla tak och väggar idag. Slipa trägolvet senare i veckan. Måste hinna med det innan matgubbarna kommer hit. Köket kommer att levereras imorgon. Kul att äntligen få i ordning. Det värsta är att jag har så förbannat svårt att komma igång med saker och ting. En dagen känns allting så jävla meningslöst så det kan kvitta vad jag gör. Det blir ju inte bra eller färdigt ändå. Andra dagen är jag upp åt väggarna med energi och skaparglädje. Hur fan hittar jag medelvägen och blir lika tråkigt normal som alla normala människor :) Svaret lär jag aldrig finna.
Känner en stor sorg och ledsamhet just nu, varför vill jag inte gå in på. God fortsättning på dagen och veckan alla som förtjänar det. 

torsdag 1 september 2011

Dag 13223 - Kungabesök = Pinocchio

Kom precis hem från träningen, (varning reklam följer: Sportlife). Har en irriterande huvudvärk som inte släppte trots mitt stenhårda bröstpass. Men humöret hänger med ändå idag, åt det positiva hållet också, fantastiskt! Fick köra omvägar för att hitta parkering då ett visst kungapar är på besök i Borås idag. Det visste jag visserligen men blev ändå lite smått chockad av folkmassan som omringade Pinocchio statyn. Har ju blivit Borås stolthet uppenbarligen. För varenda jävel skall ju se Pinocchio, ungefär lika självklart som att se sina vänners nyfödda bebis.
Sitter här på min svettiga röv och funderar men blir inte klokare för det. Har en orolig känsla i kroppen. Det är som om något är på väg att hända men jag vet inte vad. Är samtidigt på bra humör. Den krocken är suspekt och lite smått skrämmande. Blickar snabbt över vardagsrummet som är i full förvandling, eller på god väg. Nya köket kommer nästa vecka, hoppas bara att det kommer upp inom kort också. Tänkte försöka lura hit någon/några i helgen för att hjälpa till att måla taket :) Får se hur det går. Blir kanske lite roligare så. Hade även loppisplaner igår men som vanligt har jag en framförhållning som heter Allan. Kanske hade varit smart att planerat det lite mer. Får nog skjuta på det, det är jag bra på i alla fall. Knaprade i mig ett par Citadon för några minuter sedan mot värken i axlarna och hoppas att de drar med sig huvudvärken också. Får väl ta och äta något nu eller så lägger jag mig på spikmattan några minuter och äter sen. Just det! Min läkare skall ringa vid fem, inte glömma att svara... God eftermiddag!