Leta i den här bloggen

söndag 16 november 2014

Läser på spikmattan

Eng grå söndag i november. Inte mycket känns bra idag, begav mig ner i lugnets trygga vrå, källaren! Här får jag någorlunda frid att koppla av en stund. Lagt mig på spikmattan och fann en bok att börja läsa "Förstå dina känslor" som jag fått låna av Jennyh kompis. Kände att det var dags att påbörja den. Har varit mycket jobbigt De senaste dagarna, som jag inte orkar eller vill ta upp. Men det har förvärrat mitt mående. Har skuldkänslor, fast jag inte borde ha det eftersom det löste sig på ett bra sätt, men jag kan inte släppa det. Det förföljer mig! Vill sova bort tiden, samtidigt är jag rädd att livet springer ifrån mig!!! Känner mig maktlös. Vad är meningsfullt i mitt liv? Vad skall vända på allt? Känns mörkt ljust nu! Kroppen lyder mig inte längre, den strider emot och tar död på allt ja tycker är kul som gett mig glädje och utmaningar. Träningen. Börjar känna mig som en gamling, men vägrar acceptera (jag borde ju inte vara det) 39 är ju inte någon ålder eller??? Hindras av värk överallt, axlar, rygg, ben, knän, armbåge. BAJS!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar