Leta i den här bloggen

tisdag 13 augusti 2013

BCAA - Aminosyror

Vill bara tips om ett prisvärt och bra kosttillskott som är nödvändigt ifall du styrketränar hårt och vill nå bra resultat. Själv doserar jag inte enligt varken burkens eller Gymgrossistens rekommenderade dosering utan tar endast 3 kapslar precis innan träning och på fastande mage. Orsaken är att om man som jag dricker Whey Protein (som innehåller höga halter BCAA) 2-3 ggr per dag och direkt efter ett träningspass så är ytterligare BCAA överflödigt och rent slöseri med pengar. Mitt tips en vanlig träningsdag, en portion SmartSupps Whey Protein till frukost, 3 kapslar Anabolic BCAA strax innan träning på fastande mage och en större portion (1,5 dl) SmartSupps Whey Protein tillsammans med Star Nutritions Malto-Flex Pure (1g/kg kroppsvikt) direkt efter avslutad träning. Betydligt bättre att själv blanda sin Gainer, billigare och med precis den blandningen protein/kolhydrater som passar just dig. Under senare eftermiddag/kväll en portion protein till, då passar ett långsamt protein typ SmartSupps Casein. Star Nutritions Whey Protein är ett annat prisvärt alternativ som jag ätit under många år också ett hett tips från mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar