Leta i den här bloggen

söndag 13 januari 2013

Söndagsfunderingar

De olika stadierna i livet i mitt fall. 1 jag funderar och märker att allt inte står rätt till men jag är nog bara skygg & tillbakadragen. 2 jag börjar må dåligt psykiskt mer o mer, börjar tro att jag är intelligensbefriad, vill vara alla tillags. Får utbrott, humöret svänger kraftigare. Krig inombords. 3 sjukskriver mig, vet inget bättre. 4 försöker få hjälp, men ingen tar mig på allvar. Ryck upp dig, du är lat! 5 får hjälp och diagnoser börjar falla som regn en novemberkväll. 6 medicinering fortsatt sjukskrivning, ännu mer skygg. Utredningar, leder ingen vart. 7 experimenterar själv med olika metoder för att må bättre, men blir värre, ältar. 8 tiden går 9 ny utredning, nu VILL jag ha en riktig diagnos på pappret. 10 skäms, folk tror jag är farlig. Hanteras med bomullshandskar, folk flyr, vänder ryggen till. Ingenmansland... Vad händer nu, snart är allt försent. Livet rinner mig ur händerna. Fan! Låt mig va!


Skickat från Mannajas iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar