Leta i den här bloggen

onsdag 17 oktober 2012

Trött!!!

Jag bara stirrar ut i intet, kan inte fokusera. Tankarna snurrar innanför pannbenet, kan inte ta mig för någonting. Smärtlindringen har infunnit sig, det är väl morgonens positiva tillsammans med den rejäla frukosten. Havregrynsgröt med russin, linfrön och solroskärnor, Proteindryck och kaffe. Mätt men inte belåten med mig själv. Igår hade jag ork, rensade bland gamla saker som bara tar plats. Tog en del beslut som kanske inte känns lika klara idag. Jag ruttnar inombords och det är mitt fel. Kaffet på min högra sida är ljummet men gott. På minuten strömmar snett bakom mig i försök att motverka min låga morgon. Trött och likgiltig, vill inte göra någonting. Vågar inte gå till Gröna vägen idag heller, men bestämt att jag går imorgon. Måste försöka få iväg mig på ett benpass idag. Satans svängningar. Jag blir mer rädd att visa mitt jag när jag ser alla människor kring mig som är så lyckliga. Känner mig så jävla misslyckad, utanförskapet kommer bara närmare då omgivningen kräver ytlig glädje som jag har svårt att ta till mig. Jag försöker arbeta emot den negativa inställningen men det är svårt. Jag väntar. Väntan kastar bort dyrbar tid som jag borde njuta av. Varför är det så svårt att släppa all oro? Konstant oro. Jävla oro, nu sluter jag snart min ögon är trött så förbannat trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar