Leta i den här bloggen

lördag 31 december 2011

Dag 13344 - Gott nytt år!

Vad har jag lärt mig under detta år, vad har jag gjort? Inte mycket är väl svaret på båda frågorna. Inte riktigt hela sanningen. Har faktiskt varit lite förändring och bättring om jag jämför med tidigare år. Turbulent år som vanligt. Har känts oerhört bra många gånger och jag har hoppats på att nu blir det förändring, men i slutändan står jag kvar på samma plats eller strax bakom startlinjen. Har tappat hoppet lite mer detta år, varit en jobbig tid de senaste månaderna. Inte mått något vidare bra. Ilskan tar överhanden och jag känner mig som en butter gammal gubbe vid många tillfällen. Ibland har jag mått bra och haft ganska bra självförtroende, faktiskt lärt mig att ta till mig av andras komplimanger, fast bara ibland. Oftast hejdar jag mig själv från att fortsätta klättra upp för pedistalen. Trots att det känns ganska bra. Att fylla lungorna med sval, frisk luft utan yttre begränsning är underbart. Bli yr av överdosering av syre och inte alkohol. Känna sig nöjd med något jag presterat är en bra känsla. Våga prata och få andra att skratta är också något nytt jag inte tidigare upplevt. Eller jo andra har skrattat men mer åt mig än med mig. En skön känsla är också att se och förstå att andra tycker att jag är bra på saker och att jag är accepterad. Jag skall inte behöva gömma mig mer, men jag gör det i alla fall. Det är ju tyvärr att kasta iväg livet vilket jag är så förbannat rädd för. Jag gör ju det fortfarande och det är så förbannat svårt att ändra på. Nu blir det ett abrupt slut, blir avbruten. Resten av familjen kom precis innanför dörren. Men hann med ett par rader i alla fall. Emil och jag har varit på gymmet för mitt sista pass och Jennyh och Jennifer i stan och gjort annat. Jag önskar er alla ett gott nytt år och hoppas jag får ett också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar