Leta i den här bloggen

lördag 22 november 2008

Dag 12210 - Lådinvasionen

Lådor överallt men ändå är det inte tillräckligt. Jag ser ingen ände på helvetet! Jag hatar att flytta, aldrig mer. Har varit i gamla lägenheten idag och tagit med lite lådor men det är lika mycket skit kvar ändå. Börjar känna stressen stiga mig mot huvudet. Kommer jag att klara av detta? Allt hänger på mina axlar. Måste klara av detta. Filmer filmer överallt. Nu straffas jag för mitt fanatiska filmsamlande som pågått i tjugo år. Hur skall jag organisera upp allt? Vart skall allt stå? Ordnar sig väl men det känns lite för kaotiskt för tillfället. Hjärnan kokar av överhettning.
-Pappa det komme mea snö! Utbrast Emil bakom mig när han glatt tittar ut genom fönstret som vetter mot Orregatan. Snön faller vackert i gatlyktornas sken. Bilarna utanför täcks av ett mjukt täcke i den mörka och minusgradiga lördagskvällen. Mysigt. Nu glömde jag för en sekund allt jobbigt. Skall försöka vara kvar i den känslan en stund till... Nu är jag tillbaka. Kalle Anka skrattar sitt något elaka skratt på teven. Emil hoppar i soffan och äter lördagsgodis. Jennifer sover hos gammel mormor inatt. Jennyh jobbar natt. Ett monsterpass hon råkade ut för denna helg. Imorgon bär det av med Emil till mormor igen. Jag skall fortsätta med flytten och hoppas med lite hjälp från brorsan om han är i Borås. Måste avsluta och bryta alla kopplingar med djävulens boning. Skönt att starta om på nytt i denna mycket mindre men mysigare lägenhet. Skall när allt lugnat ner sig börja arbetet med hemmabion som jag skall ha i källaren. Riktigt roligt projekt. Något jag ser fram emot. Måste starta träningen nästa vecka igen. Har haft paus denna vecka på grund av flytten och muskelvärk efter för hård träning. Är inne på en kreatinkur nu och mina triceps och muskelfästerna värker. Funderar på att dra ner på kolhydraterna inom kommande veckor för att slimma kroppen lite. Proteinrikt och kolhydrat snål mat. Muskelmassan har ökat avsevärt den senaste tiden. Men har fått lite ovälkomnande gram fett också. Ätit lite för mycket skit vissa dagar. Fram till jul borde jag sköta mig ialla fall. Funderar på att skriva lite varje dag om vad jag äter kanske gör det hela lite lättare. Nu skall jag koppla av resten av lördagen och bara njuta i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar