Leta i den här bloggen

onsdag 19 november 2008

Dag 12207 - Trötta steg

Har varit en hektisk morgon/förmiddag. Ett hårt pressat schema har styrt mina trötta ben och min värkande kropp. Flytten är hemsk, har visserligen gått ganska bra än så länge men det känns som den aldrig tar slut. Hemma själv på nya adressen sedan igår eftermiddag. Barnen fick sova hos gammel mormor inatt så jag hann flytta så mycket som möjligt. Jennyh jobbade kväll och stannade över natten så hon började nästa pass klockan sju i morse. Körde mina föräldrars bil fullpackad två vänder igår kväll. Gick smidigt kopplade sedan av framför teven med två skräckfilmer som var sådär. Sov sedan i soffan då jag inte orkade bädda upp sängen, slapp ju då bädda i morse ;) Smart! Klockan åtta i morse var det dags att ge farmor sin medicin och sedan bestod frukosten av en protein drink och sedan hämta Jennifer för att lämna henne på dagis. Sedan snabbt hem för att lämna ur barnstolen och vidare till Honda för att lämna bilen på service. Fick en fin ny Honda Civic Sport som lånebil. Skön som attans att köra, kvick var den också. Tog en extra runda för att sedan hämta Emil och ta med honom till tandläkaren. Allt gick bra. Inte ett finger rörde han i tandläkarstolen. En polering och lackning senare valde han ett klistermärke med Kalla Anka, Musse Pigg och Långben på. Leende gick vi till bilen som förde oss till dagis, än en gång. Emil var lite blyg som vanligt men avskedet gick bra. En kram och puss senare satt jag i bilen och begav mig till Ica Maxi för att inhandla frukostbröd. I entrén såg jag en gammal klasskompis från grundskolan. Båda två låtsades som inget och strax därefter satt jag i bilen igen med den billigaste limpan jag kunde finna. En barkis, brukar inte lyxa till det med tomma kalorier annars men idag blev det så. Med foten på den aluminiumprydda gaspedalen och mina kalla händer på ratten styrde jag hem mot Orregatan. Nu var nästa uppdrag att få ut farmor till taxin som skulle köra henne till hennes besök på Trappen. Som varje onsdag. Men det gick inte lika bra. Jag möttes av ett bestämt nej att hon absolut inte ville bege sig dit idag. Inget att göra, färdtjänsten var ju inte av bokad så jag fick bära hundhuvudet och be om ursäkt till chauffören. Nu äntligen fick jag i mig dagens första kopp kaffe, rykande hett till ljudet av p3 och morgonens Borås Tidning som fortfarande hade lite doft kvar av trycksvärta. Några mackor och ett par ägg slank ner och ytterligare en kopp kaffe. Nöjd och trött sitter jag nu i vardagsrummet som är kantat av flyttlådor och ett soffbord fullt av fjärrkontroller och en dator dör jag nu sitter och skriver. Skall nu uträtta de behov som hör morgonen till och åka en sväng. Får se vart bilen bär. Pratade med pappa och mamma i telefon innan, båda har åkt på magsjuka, hoppas jag slipper undan. Vill inte för allt i världen ha magsjuka nu under flytten. Skulle innebära käppar och onödig stress. Får se om mina tankar hinner ikapp mig idag kanske dyker det upp något som jag kan filosofera om under kommande timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar